Hej! Ska jag tolka tystnaden som att det inte finns något intresse? :/ Intresse finns, men tyvärr inte tiden att hjälpa till, för jag antar att ni kommer behöva rätt mycket hjälp under ert år. Det vet jag inte, kanske, kanske inte. Jag inbillar mig att vi inte behöver så extremt mycket hjälp. Problemet är att om vi inte får tag på någon så kan vi glömma att köra uf-företag, kravet för att få köra uf-företag är att ha en rådgivare :/ >kravet för att få köra uf-företag är att ha en rådgivare Tja, det är det väl. Problemet är att vi inte kan göra så mycket åt det :/ Aja, pratade med läraren igår, det positiva är i alla fall att det går att ha föräldrar som rådgivare i nödfall... Fast det blir inte mycket till rådgivning då :/ (Fast å andra sidan har jag klarat mig bra på forum hittills :P ) Som rådgivare måste du ju inte nödvändigtvis ha den som är mest teknikkunnig - du behöver ju lika mycket någon som är affärskunnig. Då det handlar lika mycket om bägge delar. Har du ingen produkt att sälja, blir det svårt, men kan du inte sälja så hjälper det inte att ha någon produkt... Det ska vara någon som har kännedom om branschen, eller det bör i alla fall vara det :/ Hej,UF-företag, webbdesign - Rådgivare?
Jag och en en till person ska under det här året driva ett UF-företag (Ung företagsamhet, man driver ett UF-företag under ett år med syftet att lära sig hur företag fungerar) med inriktning webbdesign (och relaterade tjänster), vi har affärsidéen till stor del klar och är nu på jakt efter den obligatoriska rådgivaren/-arna. Det är som sagt webbdesign som vi ska satsa på, han har kunskaperna i photoshop, jag har kunskaperna i "programmeringsbiten" för att få ren och fin kod.
Vi är som sagt intresserade av folk inom webbdesignbranchen som kan tänka sig att ställa upp som rådgivare i ett år. Plats i Sverige spelar ingen större roll då telefon/e-mail/msn kan användas.
Intresserad av att ställa upp? Maila mig på oskar.johansson[snabel-a]pellesoft[punkt]se om du är intresserad
/Mvh
Oskar JohanssonSv: UF-företag, webbdesign - Rådgivare?
Sv:UF-företag, webbdesign - Rådgivare?
//Anna-KarinSv: UF-företag, webbdesign - Rådgivare?
Och kravet för att ställa upp som rådgivare är väl att man tjänar så mycket pengar på annat att man kan ta sig den tid det eventuellt kan bli...Sv: UF-företag, webbdesign - Rådgivare?
Lycka till i jakten! =)
/EmmaSv: UF-företag, webbdesign - Rådgivare?
De borde ju kunna hjälpa er, gratis alltså.
Hör annars med http://www.klejm.se, han borde inte tacka nej.
/m