Slutar min första terim på teknikprogramet imorgon. Nästa termin står det programmering på schemat. Har luskat ut att vi kommer ha c++ o visual baskik. Jag kan c++ hyfsat men VB kan jag inget om. Så jag tänkte tjuvstarta och testa på det lite under låvet. Du behöver visual basic, t.ex. microsoft visual basic.net 2005 express som finns att ladda ner gratis från microsoft. Frågan är dock vilken version av vb ni ska ha. Risken är stor att det är högst inaktuella vb 6 som står på schemat :/ Ok kan du länka till nedladdningen. Jag har letat men hittar det inte. Har du sökt i telefonkatalogen? Ett på Google, Lycos och MSN Serach, sexa på altavista... http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vb/ <b>Så stor är den ju inte? Är ju bara runt 450 mb?</b> > Änu en stor fil att ladda ner. Har Telia ADSL 0.25 MB. <b>Uppkoplingen bryts även när nån ringer både ut o in. Visual basik
Har ni några tips på var jag ska leta, säg inte google utan en länk till artikel. Plus behöver jag några nya program??? Har DEV-C++ o Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition.
När jag ändå frågar så mycket. Finns det nån bra bok, iså fall vad heter den o var kan man köpa den??? Finns det nån bra online butik.
PS!
All text ska helst vara på svenska
Både era svar o artiklarna.Sv: Visual basik
Sv:Visual basik
Om det är VB6 är det nått dåligt med det då eller var det bara jag som fick en känsla av det när du sa så =?Sv: Visual basik
Sv:Visual basik
Nu vet jag ju inte vad killen har för lina. Men sitter man på smalband är 450 Mb inget roligt...Sv: Visual basik
> Jaja vad gör man inte för skolan =P
Det låter inte riktigt som att han modem när man säger så ;)Sv:Visual basik
Men filen har typ 2-3 MB men sen ladda den ner 38MB.
Tog typ 3/4 timme sammanlagt.
PS!
Uppkoplingen bryts även när nån ringer både ut o in.
Så nån som vill hjälpa mig med det så är han/hon välkommen.
PS! igen
Jag har programerat i PHP förut och då fanns det en manual med alla funktionerna finns det nåt liknande för VB ???Sv: Visual basik
Så nån som vill hjälpa mig med det så är han/hon välkommen.</b>
Troligtvis så har du inte kopplat in modemet före telefonerna. Eventuellt så kan du få samma problem om du inte har något filter inkopplat.
Thomas