Jag undrar om inte det där "!!.." har blivit mitt signum. Ja ja, över till frågeställningen. Hej, Eftersom du inte vet hur många timmar det kan bli och att det kanske kan variera mellan 40 och 120 timmar i månaden tycker jag du bör ta det på timbasis. Hur mycket du kan ta betalt beror väldigt mycket på följande saker: Helt berorend på hur viktigt det är att din services genomförs inom en speciellt tidbasis.Website service !!..
Undrar förstås också om detta är rätt avdelning för denna fråga men, "SHOOT", som vi säger.
Jag har fått ett erbjudande om att "serva" en site (ja allt då, design, funktioner o.s.v) i 1 (ett) år och undrar om någon vet hur man ska kunna tänka sig att prissätta ett sådant jobb. En del gånger
kanske det inte finns mycket alls att göra och en del gånger kanske man får märket i pannan efter "ctrl"+"Win"-tangenterna.
Någon som har nån idé?
tacksam för MÅNGA och SNABBA svar då detta känns VÄLDIGT akut.
(sitter just nu och förhandlar om det och har inte en susning)
Man kan väl tänka sig att jag kommer att sitta ca: 20h/vecka med detta.
/Juha
P.s.
Hoppas att det inte blev språkligt fel eller att man lyckats smyga in några "sär skriv ningar"
Man vårdar väl sitt språk (som jag misstänker att SvenPon ((min favorit för övrigt)) skulle ha sagt)
D.s.Sv: Website service !!..
Ville bara meddela att jag flyttade tråden eftersom det inte är någon juridisk fråga utan en business-fråga!
Förhoppningsvis får du ännu fler svar.Sv: Website service !!..
1. Ska du få lön eller fakturera dem (dvs har du enskild firma)?
2. Hur duktig är du?
3. Hur svårt är arbetet?Sv: Website service !!..
Säg att du får uppdraget på ett år och att arbete skall vara genomfört inom 24 timmar. Det betyder i princip att du aldrig kan ta semester eftersom du kanske inte har tillgång till deras site från din semester ort.
Så beroende på avtalet så hade jag tagit ett fast pris för "standby funktionen" samt ett pris per timme, eftersom varken du eller företaget vet hur mycket jobb det kommer att innebärar så kommer pris/timme vara den bästa lösninge för er båda.
Om företaget är inne på ett fast pris så kan du nästa räkna med att de timmar som de ger som estimat kommer att överskridas snarare än underskridas... :)
Men som sagt en viktig faktor är tidspanet när jobbet skall vara utfört, ju viktigare att det sker just nu detsu mer måste de betala i "jour" kostnad, det inskränkar ju faktiskt dels på dina möjligheter att ta andra jobb och din möjlighet till fritid.
- M