Kanske fel forum detta men lite juridik handlar det ju trots allt om... Det är svårt att hitta svar på alla sådana specialfall. Dock fungerar det så att studenten måste vara primär användare av datorn för att få lägga in studentversion. André tack för din fundering i detta. Det är inget fel på OO (OpenOffice), den klarar allt som jag behöver från office/paketet.Office Student & Teacher licens på Hempc?
Jag ska få en hempc från jobbet. och sitter nu och väljer dit lite program och sånt jag vill ha.
MS Office vill jag ha och då tänkte jag att jag skulle ta den lite billigare Student & Teacher versionen eftersom datorn bara ska användas i hemmet MEN det fick jag inte beställa från dom jag ska ha paketet ifrån eftersom det är företaget som äger/hyr paketet.
Nu till frågan om studerande sambo istället köper programvaran som privatperson, får jag/hon då installera den på min hempc-maskin?
Tack på förhand
Andreas Sv: Office Student & Teacher licens på Hempc?
Sen får resten av hushållet också använda det.Sv:Office Student & Teacher licens på Hempc?
Det kommer vara jag som är den primära användaren så det är väl bara att sträcka på sig och rota djupt ner i plånboken eller skaffa staroffice eller liknande.Sv: Office Student & Teacher licens på Hempc?
och då den också har stöd för fler format än office samt läser word97 bättre än nyare "officepacket" så tvekar jag inte att rekommendera den
http://www.openoffice.org
/Daniel P