Hej allihop! Hej! snygg och väl strukturerad sajt! lite småfel i strukturen (menyram som bryts av, IE6), Hej - tack för svaretFrivilligprojektet Sinnet.nu
Mitt namn är Daniel. Jag är samordnare på Sinnet.nu. Det är ett frivilligprojekt som har sin hemvist hos GFC (Göteborgs FöreningsCenter). Projektet är ett försök att skapa en webbgemenkap ("community" på svenska...) på området psykisk hälsa för enskilda samt föreningar. Jag är själv deltidssjukskriven och har egen erfarenhet på områdena stress, ångest och depression.
Det är en ganska intressant situation jag försatt mig i. Eget problem med stress och skall vara drivande och ytterst ansvarig för en tämligen avancerad webbplats...
Valet av plattform blev Zope/Plone och min uppfattning var att det var ett system som var tämligen bra anpassat till syftet med webbgemenskapen. Men givetvis blev utvecklingsfasen mycket, m-y-c-k-e-t längre än beräknad. Den håller ju egentligen på fortfarande. Samtidigt som webbplatsen är igång och intresserade föreningar i Göteborgstrakten så sakteliga börjar hoppa på konceptet. Grogrund för stress alltså.
Nu söker jag personer som kan relatera till området stress, ångest eller depression, som är intresserade av att hjälpa till på ett sådant här frivilligprojekt. Jag har en tid försökt få ihop en grupp testpiloter men inte lyckats. Syftet är att jämna till de knöligheter som finns kvar. Det har inte funkat för de som hittat webbplatsen hittills har inte haft den energin och de förutsättningarna. Det är väldigt lätt att anklaga sig själv för att vara dum i huvudet när något krånglar och man "gör fel". Det är extra dumt i ett projekt om psykisk ohälsa...
Det finns många trådar att dra i för den som vill... Mitt engagemang ligger främst på innehållssidan, så teknik och programmering är inte min starka sida. Jag har gått några kurser i användbarhetsdesign och är medveten om att det behövs förbättringar på Sinnet.nu. Någon som vill vara med i en pilotgrupp - eller bidra på annat sätt?
Nu kniper jag igen och väntar på reaktioner!
Med vänliga hälsningar
Daniel
Sinnet.nu
- för oss, av oss, om oss
- med egen erfarenhet av stress, ångest eller depression.Sv: Frivilligprojektet Sinnet.nu
men det kan säkert nån ordna ganska lätt. Jag har själv inte tid att ta fler projekt nu.. för mycket stress.. :) men Lycka till!Sv: Frivilligprojektet Sinnet.nu
Tänkte bara påpeka att inlägget hamnat helt fel. Visserligen postade jag det fel själv från början men nu är det också fel. Det är nog jag som varit otydlig. Ämnet är väl närmast "användbarhetsdesign". Det handlar ju rakt inte om att "diskutera problem som du har privat eller med arbetsgivare" som det står i instruktionerna till detta forum.
Ämnet för Sinnet.nu är psykisk ohälsa. Min fråga här gällde användbarhetsdesign och testning.
Jag får sätta mig ner och se vilket forum som kan passa och skriva ett mer välforumulerat inlägg. Css-formet kanske...? Men allra helst skulle jag vilja upptäcka att det fanns ett användbarhetsforum förståss...
Med vänliga hälsningar
Daniel Karlsson