Hejsan alla kodare där ute! Detta är väll mest riktat mot er som håller på mer på den "seriösa" sidan av hemsido utveckling samt er som har koll på den utveckling som sker i området. Hej,Dags att ta det mer på allvar.
Jag har under en längre tid skapat hemsidor i ASP och lite PHP, och jag har nu fått möjligheten att under 6 månader utveckla mig som programerare och undrar derför vilka språk som gäller. Alltså är det ASP, PHP, ASP.net eller något helt annat och vilken html "ska" man numera använda?.. Anledningen till att jag undrar över detta är att jag kommer att börja studera det som gäller antagligen på samma sätt som jag fått mina andra kunskaper genom internet, ASPsidan och PHPsidan har väll vart dom sidor jag mest suttit på. Jag hoppas att ni kan komma med seriösa tankar om vad, hu och varför det ser ut som det gör eller varför det kommer att se ut som ni tror. Jag skulle gärna vilja ha andra tipps på vad man bör kunna för att slå sig in i denna bransch.
Ska tilläga att jag är fult medveten om att man inte blir fulllärd efter 6 månader men jag har i alla fall 6 månader där jag kan lägga full kraft på det, efter den tiden kommer jag självklart fortsätta men då kanske det blir högskola eller liknande det vet jag inte ännu.
//mvh Jeppe GustafssonSv: Dags att ta det mer på allvar.
Jag gör mest windowsapp:ar, men kan tipsa lite om episerver som verkar spännande
för webbutveckling.
läs mer: http://www.episerver.se/sv/