Jag och mina kollegor sitter 3st utvecklare i ett rum och tänkte skaffa en stor tv/skärm med en dator kopplad och på något sätt kunna visa våra egna skärmar på tvn. Varför inte använda fjärrhjälp i windows? det ska visas på stora skärmen vill inte ha några andra förslag :) för VM lär de tinte bli då ingen av oss är SPORT intresserad.. Det finns projektorer med nätverks gränssnitt. Har ingen erfarenet av dem. Men det vore enklare än att installera en skärmdelare osv.Visa up sin skärm på storbilds tv, hur?
Det vi vill visa är ju tex något vi jobbar med, vi är utvecklare och hjälps ofta åt på vissa saker och istället för att dem andra 2 ska behöer störas i arbetet genom att gå till min dator och titta så kan man visa up det på skärmen och då lättare kanske sammarbeta med saker.
Någon som gjort liknande?
Om ni sätt Numb3rs, 24 eller annan typ fbi, csi struket så använder dem ofta någon slags fjärrkontroll och för över sin bild till en stor skärm. Och det är exakt vad vi vill göra fast helst ska det bara vara någon genväg på skrivbordet som kopplar up sig utan fjärrkontroll...Sv: Visa up sin skärm på storbilds tv, hur?
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/helpandsupport/learnmore/remoteassist/intro.mspx
Då kan det få upp skrivbordet på din skärm. Kan man enkelt aktiver från MSN Messenger.
Slipper ni inköp av stor skärm, eller är den oxå till för Fotbolls VM? ;-)Sv:Visa up sin skärm på storbilds tv, hur?
Sv: Visa up sin skärm på storbilds tv, hur?