Uhj uhj.. har nu efter hjälp från folket här på forumet hittat vilket material jag måste läsa igenom (kunna) för att klara en certifiering. Dock ligger min fråga i om ni har några bra tips på tillväga gångssätt för att lära sig sakerna. :P ja, det var ju ett bra alternativ.. höhö.. :D Då är det bara att sätt a igång.. Ge mig en utmaning! ;) Tips är några års erfarenhet inom programmering annars blir du certad men utan riktig kompetens att förstå vad du gör. Ungefär som indierna brukar göra =) Jag grejade MCPD Web certet för ett tag sedan, jag har ju naturligtvis jobbat mycket inom området. Men jag läste några av Microsofts selfpaced training kit böcker. De motsvarar ganska väl vad som kommer på certen (med övningar om man är sugen på det, jag hoppade över övningarna). Sedan följer det med lite testfrågor också då kan man se var man behöver komplettera med information från msdn etc. Hej , jag klarade min MCTS - SQL 2005 5 December och då hade jag läst boken från MS 70-431 + att jag tagit 2st distanskurser på KTH i databas adm SQL 2005 + Server-side prg under tiden, har hållit på mycket med SQL under ett års tid. Kuggade på första MCTS skrivningen i Oktober men läste och övade ännu mer och klarade den. Klart skönt! Lycka TillLäsa till en MCTS, hur gjorde ni?
Att bara läsa igenom, hjälper ju inte!
Tacksam för studietips!
Hur gjorde ni?Sv:Läsa till en MCTS, hur gjorde ni?
Sv: Läsa till en MCTS, hur gjorde ni?
En utmaning du kan få är: skriv en Vista-klon åt mig ;)Sv: Läsa till en MCTS, hur gjorde ni?
Lycka till.
FaridSv: Läsa till en MCTS, hur gjorde ni?