Jag tänkte ta ett certifikat för webb. Om jag förstått saken rätt så är det 70-528, 70-536 och 70-547 man ska ta för att bli MCPD inom webb. jag har läst böckerna för självstudier på de där certen, det är inga C# läroböcker utan de går mer in på vad som finns i frameworket. och förutsätter att du kan språket innan. så om du inte kan c# så kan det vara bra att ha en c# bok tillhands också. men kan du programera så är det bara en ny syntax du behöver vänja dig vid och ingen raketforskning precis :) Hej och tack för svaret! Jag formulerade mig nog dåligt. Jag kan C# ganska bra, men undrar om man med denna certen kan söka C# jobb också. "Är det mycket svårt att läsa in det själv?"Certifiering Webb
Undrar också hur mycket C# man lär sig då och om det räcker för att söka sådana jobb också?Sv: Certifiering Webb
Sv:Certifiering Webb
Är det mycket svårt att läsa in det själv?Sv: Certifiering Webb
Svårt att svara på , beror helt på dina tidigare referenser/ kunskaper.
Jag har precis tagit 70-528 och 70-536 , ska ta 70-547 nu i veckan.
jag har jobbat med asp.net några år nu och 70-528 var lättast, 70-547 som är pro är mest flummig av de alla. delcertet 70-536 var svårast för min del.
Tycker inte att enbart certböckerna räcker för att klara det, antingen får du skaffa dig praktiskt erfarenhet eller komplettera med övrig info, + ev simulatorer.
Men som sagt beror på tidigare erfarenheter, certboken räcker inte, om man bara har basic-kunskaper. Iaf inte de frågor jag fick.