Jag funderar på att ta Exam 70-536 (TS: Microsoft .NET Framework 2.0 - Application Development Foundation) och därefter ev. 70-526 (TS: Microsoft .NET Framework 2.0 - Windows-based Client Development) och undrar på hur man går till väga. Jag har flera års erfarenhet av utveckling i C# och bor i Göteborg. Ring till något som har rätt att sälja dessa och boka en tid. Sen går du bara dit och kör den. Cornerstone och de större kursföretagen har denna rätten. Ca 1400 spänn / cert brukar det kosta. hmm, jag har tittat lite på exempelfrågor och behöver komplettera min kunskap inom vissa områden. Några böcker som kan rekommenderas för att få all den kunskap som behövs? Ibland ligger certifieringarna lite efter så du får helt enkelt leta eller ringa och fråga dessa. Magnus, Kan även rkommendera att testa övningsfrågor från något lämpligt företag. Det hjälper massor enligt mig. Då får man lite känsla för hur Microsoft tänker när de ställer sina frågor... Det kostar några kronor, men kan bli billigare i längden. Just nu får du dock "Second Shot Free" från MS. Dvs om du registrerar dig för det innan du bokar och säger till när du bokar så får du göra testet en extra gång om du misslyckas. Det är nog bra att göra så ja. Jag upptäckte att mitt jobb har avtal med ett sådant företag så jag kan göra ett sådant test hur många gånger jag vill gratis. Jag har även tillgång till onlineversion av så gott som alla IT-böcker som finns. Men jag kommer någ ändå att köpa literaturen i pappersversion, lättare att läsa som kvällslektyr ;-)Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.
Sv: Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.
Ps. Certifieringsmotorn är ungefär densamma som här på pellesoft faktiskt. Byggde den så den skulle se lika ut så man känner igen sig sedan ..Sv:Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.
Men varför är certifieringen för 2.0, varför är den inte uppdaterad till 3.5, eller kommer det?
Vilka utbildningföretag finns det i Göteborg som erbjuder detta?Sv: Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.
Rörande böcker brukar på www.microsoft.com/traincert finnas boktitlar som refererar till alla kurserna.Sv: Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.
Cornerstone har certifieringsmöjligheter, vi ligger på västra hamngatan.
Certen är inte uppgraderade till 3.5 än därför att arbetet med det började först när det blev skarpt. MS Learning är alltid sena i loopen av juridiska skäl, de får inte börja jobba på kursmaterial / certifieringar och dylikt innan produkten är riktigt skarp. Eller de får planera men inte starta några riktiga projekt.
Det finns flera 3.5 cert i beta just nu så inom ett par månader kommer de att släppas, men det är inte ersättningar till 70-356 utan den ligger mycket längre fram i tiden.
Jag skulle rekommendera tex CLR via C# av Jeffrey Richter som teoretiskt material. Mycket bra och heltäckande bok.Sv:Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.
Övningscert finns bla från MeasureUp och Transcender... Men även massor av fler. Gör en sökning på nätet... Sv: Hur går jag tillväga för att få Exam 70-536.