Frågar Er unga som snackar 3.5 mm mm mm. Det som var att jag kom upp på steget är Magix Video redigering. Jag har sett många skräckexempel (även i stora projekt) där utvecklarna verkligen har gjort det quick and dirty. Problemet är att man själv i stort sett aldrig får tid till att städa upp i röran då det trots allt löser de problem som var efterfrågade. Just prestanda är något som underskattas under hela projekt, fram till dess att de helt plötsligt inser att allt går segt utan att ha en aning om varför. Gillar föregående talares argument om ArrayList och DataSet, kanske då främst för att jag avskyr dem och försöker undvika dem i största möjliga mån. Där ser man gammalt "shit" 2009-01-08.Filosofen frågar ?
Skall Vi lämna gamla kunskaper att skapa enkel gammal kod ?
Skall man lita på att det kommer snabbare och bättre processorer
som löser/döljer ofullkomlighet i logiskt tänkande och tillverkar "blajskod"
När jag läser 2009 att man inte vet skillnad på String och Double blir jag bekymrad.
Jag blir bekymrad när Ni alltid söker genvägar och inte har ordning på kontor. !
Genvägar är bra men man måste förstå/veta var dom leder.
Slutkläm ! Ni unga litar på att processorkraften döljer Er kassa kod.Sv: Filosofen frågar ?
Man använder MS FileObject för att surra runt.
Jag betalde en del för programmet. Sämsta skit jag har jobbat med i modern tid.
Redigering osv funkar bra.
Men att dom sålt sig till denna djä... kassa lösning vad gäller filhantering är för mig oförklarligt.
Man måste nog ha kört Magix Video för att förstå vad jag menar. MS FileObject
Jag jobbade hårt mot AB för deras kassa QuickTime lösning. Nu är det bra.
Det är Ni unga djä... snorungar som köper allt som Guden MS säger skriver.
OCH OCH Det är det värsta ! Ni är så djä... dumma i huvudet att Ni inte kan och vågar säga
detta är åt helvete. Så här kan Vi inte fortsätta.
Ms har gjort mycket bra saker. XP är helt OK . MEN ! för helvete var kritiska. !Sv: Filosofen frågar ?
Vem ska man skylla på när det gäller detta? Utvecklarna i sig, de som lär ut, eller någon annan part? Det är lätt att skylla på utvecklarna, men det kan hända att de inte har fått lära sig bättre. Det kan vara lätt att skylla på de som lär ut, men att lära ut bra kodning kan ta lång tid, och det får de kanske inte betalt för då det inte var syftet.
Att inte kunna skillnaden på string och double låter mer som ett problem för dynamiska språk, som gamla VBScript där man får leka med olika "varianter av variant".
Något som jag själv verkligen föraktar i .NET är DataSet. Jag kan inte se syftet med att ha ett så komplicerat objekt - någonsin. Det finns mig veterligen inga bra anledningar till att någonsin använda det, men ändå finns det där. Andra "fel" som jag stöter på är folk som använder ArrayList istället för en typad collection som t.ex. List<T>. Ursäkter där kan vara att "ArrayList är så enkel att använda". Det är en riktigt dålig ursäkt som visar på bristande kunskap.
Finns många saker man lätt kan störa sig på, men tyvärr så ser det ut som det gör, och med tanke på att företag ofta försöker hålla tillbaka pengarna så gott som möjligt, samtidigt som de vill att deras system skall klara så mycket som möjligt så får vi leva med att det finns - och alltid kommer att finnas - fula lösningar.Sv:Filosofen frågar ?
Jag är väl fortfarande sedd som en ungdom i vissa ålders generationer men jag håller inte alls med om att vi är MS frälsta, själv är jag väldigt glad för Linux men då jag valt att bli en expert på C# är detta kanske inte optimalt då detta språk faktiskt bygger på ett MS baserat system. Men MONO börjar väll få lite grepp om detta och jag hoppas att de som utvecklar det kommer att göra C# platform independent i framtiden, de kanske också ser till att den där millisekunden försvinner som C++ är snabbare än C# vilket var mycket debatt om när jag gick utbildning.Sv: Filosofen frågar ?
Jag tycker lika dant idag.
Just detta djä... prog Magix Video är det värsta köpe prog ~ 2000:- jag råkat ut för.
Skulle gärna vilja se Era proffs omdöme om MS File Object bla bla bla.(har aldrig använt det)
Dom sätter i gång en djä... snurra så fort jag gör något i redigeringen.
Mitt budskap är och var man skall inte dölja dålig kod
i hopp om att snabba processorer gör att det inte märks.
Sven optimeringsBög