Hejsan, jag önskar kontakt med de som har tagit eller planerar att ta mcse i det närmaste. Du behöver inte ta några kurser, du kan studera på egen hand och skriva testen vid ett testcenter. Det kostar drygt ett par tusen per delprov. Viktigt är att ha tillgång till bra studiematerial och övningsfrågor. Kolla www.testking.com Hej Lars-Erik, tack så mycket før mycket hjælpsamt svar, jag ska bestælla deras valuepack før 188dollar. som ska omfatta tester & labbar før mctip som verkar vara ersættaren før mcse.Mcse utomlands?
Det jag funderar på är om detta är något man kan göra själv på fritid, eller om kravet ligger i att jag måste gå kurser? Jag jobbar idag aktivt med det mesta som mcse proven kräver, men känner ändå att det nog vore hälsosamt att åtminstone köpa böckerna och kanske gå en kurs.
Nu till frågan: jag bor alltså i Oslo norge och önskar att få läsa på distans mot f.ex sverige, eller alternativt läsa på min fritid och skriva proven vid givna tillfällen. Så om jag skriver ett delprov, hur länge är det då giltigt? samt vad pratar vi om för kostnad för prov & böcker? jag fick en offert från en firma i norge för ett par veckor så landade det på 59k NOK, exkl provkostnader. Samt att det innebär också att jag måste ta fri från jobb i en längre tid(3-5 veckor) för att genomföra detta. Så det jag letar efter är alltså alternativ & en bättre lösning
Någon som har förslag?
Studier på svensa eller engelska är naturligtvis att föredra, norska går också bra som tredjealternativSv: Mcse utomlands?
Sv:Mcse utomlands?
Återigen stort tack.