Hej. Det jag kan tänka mig är att den spelar in ett samtal men sänder den inte vidare fören en viss fördröjning. Jag ser följande problem: Programmen behöver spela upp på en ljudenhet, men du vill fånga upp ljuden där (det går på de flesta ljudkort.) Problemet: Du själv behöver spela upp ditt buffrade ljud på samma enhet, vilket blir en ond cirkel.Program som buffrar ljud
Jag har funderat ut ett program som vore bra att ha...
Jag vill kunna buffra ljud eller internet trafik för att kunna göra en delay för ljud i Ventrilo t.ex.
Tanken är att ens polare (eller i förlängningen någon känd klan) spelar en match i t.ex. Counter Strike och man sitter och kollar på den inbyggda TVn (som har en delay på ~90s för att undvika fusk), men man vill fortfarande höra hur de snackar sinsemellan på Ventrilo.
Problemet som det är nu är att man hör ljudet 90s innan bilden och då försvinner hela charmen med det, så om man kunde buffra ljudet på något sätt så hade de båda sakerna hamnat i sync.
Någon som har en ide om hur man kan göra? Jag kan koda Java och C#.Sv: Program som buffrar ljud
Sedan kan man antingen radera samtalet eller spara det.Sv:Program som buffrar ljud
Lösning: Det finns flera. Ett förslag är att drivrutinen själv sköter som buffringen, mest troligtvis ganska omöjligt dock..
Ett mer realistiskt förslag är att du har två olika ljudkort i datorn, programmen spelar till standardenheten, som inte är det ljudkort som är kopplat till högtalarna. Där kan du plocka ut allt ljud med ett program och sedan buffra det. Sedan kan du välja att spela upp det med fördröjning på det andra ljudkortet, det som inte är standard.
Ytterligare ett förslag är att ha en separat enhet, kopplad mellan utgången på datorn i fråga och ljudanläggningen vars enda uppgift är att fördröja ljudet. Den enheten kan antingen vara hårdvara konstruerad för uppgiften (tror dock inte att det finns delay-enheter som klarar så lång fördröjning), eller en till dator.
Gissningsvis är det sista förslaget enklast att genomföra. Kanske finns det färdiga program för det, tänk virtuella "effektpedaler" till elgitarrer.