Ja, vad vill jag bli? 27 år och haft ett datorintresse sen jag kunde gå i stort sett och pysslat med datorer på ett sätt eller annat annat så länge jag minns. Tyvärr tog det tid innan jag vågade ta tag i livet och inse att jag inte vill jobba som personlig assistent eller som maskinoperatör, jag vill jobba på ett eller annat sätt med dator. Min starka sida ligger väl egentligen i att felsöka krånglande datorer och hårdvara men har småpysslat lite med enkel programmering emellanåt och egentligen så vet jag inte riktigt vad jag ska göra när komvux är historia. Hej Lars, Med framtiden i sikte vill jag bli...
Det finns några saker som är intressanta. Dels så har vi systemadmin antingen under windows eller linux, spelar egentligen ingen roll, har glott lite på .net-utbildningar, nätverksteknikerutbildningar, osv osv. Spel och spelkonsoler har alltid varit ett stort intresse också, men spelindustrin är ju ganska svängig och som tvåbarnsfar vill jag helst satsa på något säkrare.
Ja egentligen så vill jag höra vad folk rent allmänt tycker och tror, eller har erfarenhet ifrån och vad dom har för känslor om det. Jag vill ha tips, förslag, tankar och kritik om olika utbildningar. Mitt mål har varit att komma in på en utbildning på nackademien, alternativt något annat i stockholms-området.
Om jag verkar snurrig beror det på en kombination av hostmedicin, feberförkylning och trötthet av att samtidigt ta hand om barnen som har samma symptom. Fråga om något verkar underligt. Sv: Med framtiden i sikte vill jag bli...
Om du tittar på vad vi söker efter just nu så kan du kanske få en hint över vad som är aktuellt på marknaden. Generellt skriker alla bolag om att försöka få tag på intressant personal att anställa. Vi är också intresserade av yngre förmågor som jobbat några år men inte har speciellt lång konsulterfarenhet.
Connecta har här ett 30-tal jobb ute till annonsering.
http://www.connecta.se/career/mojligheter/Pages/Jobb_Connecta.aspx
Så, finns det andra som läser detta - hör av er till mig på pelle.johansson@connecta.se så kan jag presentera lite mer om oss. Du kommer helt klart inte bli besviken!
Hälsningar
Pelle