Tände till på Pelles idé om en träff med golfarna på PelleSoft. Om något intresse finns för en sådan date så svara. Personligen önskar jag spel i slutet av augusti. Sedan hade det varit smart med att koordinera så att vi möts 'halvvägs'. Hoppas att detta kan genomföras, alltid trevligt med nya banor och nya möten. Hälsningar Dyrham, någonstans på Västkusten Hej, Pellesoft-turnering.. låter juh svin kul, jag hänger gärna på... Om jag har tid och tar mig till golfbanan och att ekonomin måste hålla också men det tror jag väll. =) Jag följer gärna med så fort mitt gröna kort är avklarat. Min hemaklubb FORS strax utanför Stockholm (15 min från T-centralen) är en pay-n-play vilket innebär att det är en 9:håls bana i ovanligt bra skicka och ALLA får spela, oavsett nybörjare eller van. Vilket av bu eller bä är det som är bra? Jag hakar på, det där med ridtur lät lockande eller att gå Caddie åt någon, Gör samma sak som bj!! Fors, är det i Haninge eller? http://www.runningeclectic.com/ jag undrar om man kan hyra klubbor eller något? Det kostar 10 kr för 24 bollar att banka iväg på rangen. Det går att hyra klubbor - dock finns det nog inte 30 uppsättningar, kanske ett 10-tal. bj: Sa inte Pelle att det var pay&play? Då behöver man nämligen inget grönt kort... molle: jo..men eftersom det blev diskution om det på chatten att pelle inte tänkte på att man behöver grönt kort...även när jag visade den raden....då tänkte jag bara det...=) Rörande (hur många bollar som helst) så vet jag att på Barkaby flygplats så betalar man 90 kronor och sen får man slå sig trött... Men trötta vill vi väl inte bli, eller? ;)PelleSoftmästerskap i golf??!!
Sv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Golf är endast en form av primitivt jordbruk <vbg>
Mvh
XL-DennisSv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Sv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
/EmmaSv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Det finns även tillgång till att sova över där för ca 250 kr/natten, det går att ta en ridtur, åka ut till Årsta havsbad och lägga sig å sola en stund eller plaska med badankan i havet.
Greenfee är 240 kr för 18 hål en helgdag, 180 för 9 hål. Jag vet inte vad ni tycker men på detta sätt skulle fler kunna följa med ut och det innebär mer kul än allvar. Att gå caddy är ju åxå trevligt förstås.
Det går buss direkt till golfbanan, men vet inte riktigt varifrån den kommer men det betyder i alla fall att man tar sig ända fram kommunalt.
Bu eller bä?
www.arsta.com
Hälsningar
/PelleSv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Jag väljer det som är bra iaf, låter super!
Gör lite positiva inlägg nu så det händer nånting allihop! :)Sv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
med viss reservation för mina leder då.
Sen kan vi ju ha After Golf på kvällen med bra mat och dans.
Anna-KarinSv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Hänger med om jag får för mina föreldrar!!Sv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Är det där det finns en range där man får slå hur många bollar som hels för en peng?Kommer med ett litet tips bara
En golfsajt vars syfte är att hålla reda på resultat åt er vid running eclectic matcher.
- Håkan Wennerberg
greenkeeper@runningeclectic.comSv: Kommer med ett litet tips bara
och om man inte har grönt kort och fall om flera inte har det kanske vi kan dela upp oss i två gäng...en som går banan och en annan som skjuter lite på drivingranche?
/bjSv: Kommer med ett litet tips bara
/PelleSv: Kommer med ett litet tips bara
Sv: Kommer med ett litet tips bara
tomsve och Cougarina: då hade jag rätt...då behöver man alltså inget grönt kort där som jag sa...jag hade rätt ;)Sv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
/PelleSv: PelleSoftmästerskap i golf??!!
Haha :) Jag ser verkligen fram emot det här, blir spännande tycker jag!