Det var nån som snackade om sommarjobb, men det verkar inte ha blivit aktuellt. Skulle inte ha nåt emot ett jobb i sommar. Hej Sven, intressant att du tar upp det. Jag tog det nämligen som veckans fråga. Det sista tycker jag lät vettigt... Hejsan Försöka duger edvard =) Cougarina och Nicke kommer träffa mig måndagen den 20/5 och snacka igenom lite. Jag har tidigare sagt att just nu så har jag inte tid att driva detta och hänvisar till er eldsjälar som kanske är arbetslösa.Sommarjobb
Det är iofs försent att prata om det nu, men det verkar inte ha varit aktuellt nån gång under våren. När programfabriken drar igång, om den inte redan har gjort det, så skulle man kanske kunna tänka sig att hjälpa till med nåt där. Men det kanske sätts åldersgräns på den (jag är 17).
En sak är säker, jag tänker inte springa dag ut och dag in och städa trappor eller klippa gräset, det gör jag nog mycket iallafall, utan lön =)
/JörgenSv: Sommarjobb
På sommarn skall Ni ta jobb som kräver fysik.Dvs bygga
upp Er hjärtkapacitet. Med hjärtkapacitet får Ni mer syre
till hjärnan,Ni blir bättre tänkare till vintern.
Dvs ta jobb som cykelbud,brevbärare eller liknande.
Utan kroppsfysik och välmående blir Ni aldrig bra tänkare.
Tycker
SvenSv: Sommarjobb
Rörande sommarjobb så försöker jag skriva om det på nyhetsbrevet men det ger inte resultat. Jag måste komma på nya banor att försöka dra in företagsledning och chefer till pellesoft för att komma åt denna "beställar-grupp".
Om ni har förslag och ideer så är jag idel öra. En tanke skulle kunna vara att alla som jobbar på datorföretag verkligen tar kontakt med sin närmsta chef och frågar, men det kanske är för jobbigt. Själv har jag nog gjort det ett 10-tal gånger.
Att hjälpa till med programfabriken tycker jag är jättebra. Tro inte att ni inte duger till, dock bör dom som är med och utvecklar ha arbetat några år för att ge det tillskott som behövs. Sedan måste den ansvarige för vart och en av projekten vara 18 år. Det innebär att man kan vara under 18 om man har någon till med sig som är över 18 och kan ansvara för projektet. Eller vad säger ni, låter inte det vettigt?
/PelleSv: Sommarjobb
Det där med närmsta chefen med...
Och det där med att ha fysiskt arbete med :(Sv: Sommarjobb
Har bara en sak att säga registrera dig hos www.itkonsulterna.nu så får du ett mail sofort det kommer ett företag som eftrerfrågar det du har kompetens inom, ålder har ingen betydelse det är förmågan som räknas.
Vi har dock problem med att locka dit företagna, men det kommer det också.
Mvh edvardSv: Sommarjobb
Ja, hur går det egentligen med programfabriken. Har ni kommit nåt längre. Även programbanken borde kunna färdigställas.
/JörgenSv: Sommarjobb
Programbanken är likaså men ingen har velat sticka ut hakan och dragit det lasset. Cougarina gjorde ett försök men sen blev hon sjuk ett tag och det är ju inte mycket man kan göra då.
Som sagt - det är faktiskt upp till er, eller så blir det kanske till hösten om jag får ta hand om det själv Så att undra hjälper inte, det är DU som erbjuds hjälpa till.
/Pelle