Angående vad man ska ta betalt. Denna "platsannons" dök upp på en maillista. Vad tycker ni om detta....?? LOL, Jag har för mig att chefen för detta företag har gått ut med en korrigering av denna 'platsannons' och sagt att den är klumpigt formulerad och att det är praktikplatser man söker. Vart hittar man dessa studenter som jobbar gratis eller förlåt... för läsk... skicka hit ett dussin.... Jag gör min praktik gratis i skolan :-) Du är välkommen... =) Jompa --> Det man kan fråga sig är vid läsande av platsannonser och kanske om man kommer till en intervju är: Instämmer helt, fast jag undrar verkligen om han fick några svar på den... =)Platsannons....?
Hej!
Undrar bara om ni har några bra leads på unga webdesigners som vill
jobba på en av Sveriges största sajter, www.tradera.com. Betalning
kommer att antagligen att (tyvärr) ske i form av lunch och fri läsk
till en början. Det de framför allt kan få från Tradera är en helt
ny portfolio med jobb från Tradera och lite snälla ord på ett papper.
Dessutom skapas säkerligen chanser till ytterligare kontakter inom
branschen.
Anlednignen att vi söker efter detta är att Malin som gör detta jobb
åt oss idag ska bli mamma och försvinner under sommaren.
Vart vänder jag mig för att hitta dessa personer som det måste finnas
ett överflöd av.
Hör av er om ni har några bra idéer.
mvh,
//
Daniel Larsson
Marknadschef
Tradera AB - http://www.tradera.com
********************************************************Sv: Platsannons....?
Att ta betalt för det man åtar sig är iofs inte alltid nödvändigt, men betalning kommer alltid senare i form av nya kontakter och kanske tom jobberbjudanden... Däremot så är det här urtypen för vad man inte skall ge sig in på utan betalning, för här är det ett bolag (aktiebolag) som står för jobben och det är nog inte bara oetiskt utan också olagligt att göra på det viset som det verkar att dom har gjort.Sv: Platsannons....?
/PeterSv: Platsannons....?
Detta är fan skrämmande....Sv: Platsannons....?
Det får jag inga 1000 kr/h för ;-)Sv: Platsannons....?
Vi söker ett par duktiga proggare som kan tänka sig sätta ihop en e-handelsportal för lite bullar och saft....Sv: Platsannons....?
Hehe, skulle inte tro det va ;-)
Denna praktiken ingår i gymnasieprogrammet :-)Sv: Platsannons....?
* Vill jag jobba för ett företag som nedvärderar arbetskraft och
kunskap på det här sättet?
* Kommer jag någonsin att kunna utvecklas inom detta företag om jag
har så små krav som läsk som lön?
Så länge det finns människor som ställer upp på detta kommer det att fortsätta. Vi måste ju börja ställa lite krav på arbetsgivare så att marknaden blir våran istället för tvärtom!Sv: Platsannons....?