Jag tänkte skriva en artikel rörande utbrändhet. Detta är några av de punkter jag funderat på att ta upp. Om du har erfarenheter, maila gärna till mig så kan jag ha det som referensmaterial inför min artikel. Ett maila har inkommit - det vore väldigt intressant om flera kunde skicka sina erfarenheter! Ett mail kommer från mig, men om det är utbrändhet eller bara leda på att arbetsmarkanden är som den är och att få ett jobb verkar stört omöjligt vet jag inte. Du får väl läsa mina tankar och funderingar, ska bara hinna skriva mailet först. Hej PelleEnkät: Erfarenhet av utbrändhet?
Artikelns syfte är att försöka påvisa vem som kan drabbas, vad det är för kännetecken, symptom, hur man blir, hur ser omgivningen på dig, vad kan man göra, hur kommer man ur osv.
Alla som skickar mail till mig behandlas konfidentiellt!
Tack på förhand
/Pelle
-------------------------------------------
Vad är utbrändhet?
Vem drabbar det?
Jobbet, familjen och vänner?
Vad är symptomen?
Speciella kännetecken?
Varningssignaler?
Hur kan man undvika detta?
Vems är ansvaret?
Hur kan man hjälpa andra?
Vart får man hjälp?
Vad får man för typ av hjälp?
Hur hjälper man någon med dessa problem?
Rehabilitering?
Företaget som stöd?
Skyddsnät?
Hur berättar man om sitt problem?
Övriga erfarenheter?
Tips och råd?
Kommentar?Sv: Enkät: Erfarenhet av utbrändhet?
Jag understryker återigen att detta kommer hanteras konfidentiellt och inga namn kommer att uppges utan det handlar om att få en bild från flera personers erfarenheter för att kunna skriva en BRA artikel om detta.
Skall även se om jag inte kan ringa runt lite till företagschefer och sjukvården för att samla på mig lite mer kött på benen.
Ps. Tror själv nämligen att jag för ca 2 år sedan var på väg att bränna ut mig så lite erfarenhet om symptom har jag. Sedan känner jag som sagt var ett flertal som kämpat uppåt 1 år för att komma tillbaka efter detta tragiska dom varit med om..
/PelleSv: <b>Enkät: Erfarenhet av utbrändhet?</b>
Anna-KarinSv:Enkät: Erfarenhet av utbrändhet?
Jag har en hel del erfarenhet av utbrändhet, både ur personlig vinkel, men även från mitt arbetet där jag fungerade som stödperson för återgång i jobb.
Som jag skrev i mitt mail innan till Dig så håller jag på med att återfå fotfästet efter en mc olyck 2002 som förändrade hela mitt både privata men även mitt arbetsmässiga liv, om det skulle vara intressant så skicka ett pm så ska jag uutveckla mig lite mera
// Janne