Min provanställning på 3mån går ut i månadsskiftet och det är dags att omförhandla. Hur ser löneläget ut i dagsläget för en webbutvecklare? Jag har en högskoleingenjörsutbildning och har drivit eget i två år innan jag fick detta jobbet. Till arbetsuppgifterna hör framförallt ASP mot SQL-server men jag får även göra en del presentationer i Powerpoint, nätverksadministration och en del datorsupport. Jag håller även i mina egna projekt tillsammans med en account manager. Ta dig en titt på Lönebarometern på IDG´s sida, tror att den återspeglar verkligheten ganska bra. Kolla statistiska centralbyrån. Varför nedlåter du dig att vara webbutvecklare när du har en ingenjörsutbildnin? För att göra webbsidor behövs ingen utbildning på högskola även om det handlar om affaärssystem eller andra dynamiska sidor. det beror nog helt på vart man bor oxo Det finns tyvärr alltför många välutbildade människor som idag går arbetslösa därför att det faktiskt inte finns några jobb (bland annat systemvetare). Idag får man vara glad om man har ett jobb över huvud taget...Lönenivå
Jag trivs väldigt bra och de är nöjda med vad jag presterat hittills. Vid första förhandlingen begärde jag 22' och fick det utan prut. Vad är rimligt att begära vid omförhandlingen? Jag vill gärna ha lite statistik på vad folk med liknande uppgifter tjänar så man har något att luta sig mot.
/NiklasSv: Lönenivå
http://csjobb2.idg.se/Lonebarometern.nsf/LonebarometernIntro?OpenForm&nav=4&id=6Sv: Lönenivå
Tror att lönen för en "dataspeciallist" ligger runt 25 000:- i månaden för en som jobbat ett tag.Sv: Lönenivå
Sv: Lönenivå
här i ö-o så är 25k en ok lön.
men i sthlm så verkar det ligga 10k högre för samma typ av jobb.
//RogerSv: Lönenivå