Hejsan! utvecklare lätt! hur skoj kan det vara att sitta och titta på n antal burkar som surrar högljutt hela tiden:) Det jag har kommit fram till hittills är att Administratör jobbet är lätt men enformigt och programmering svårt men icke enformigt .. (beroende på vad man gör som sagt).. men det krävs mer att bli utvecklare än att bli administratör! Hej. >Kommer .NET fått ett stadigt grepp... Superintressanta svar.. Framtiden!
En rejäl fråga till er alla!
Vad tror ni framtiden har att hålla? Vilket av Administratör eller Utvecklare har mest jobb?
Kommer .NET fått ett stadigt grepp på marknaden eller kommer det dö ut som Java är på väg att göra?
Jag håller just nu på att studera för att ta mig in på universitetet men har inte riktigt kunna bestämma mig vilket läger jag ska stå i.. Tycker både Admin och Utveckling är roligt men att bli bra på det så måste man satsa på ett!
Därför jag funderar på detta!
Hoppas på många svar ! :)
Mvh
MarcusSv: Framtiden!
Sv: Framtiden!
Men jag tycker båda är lika intressant men står med som sagt med vardera foten i vardera läger!
Mvh
MarcusSv: Framtiden!
>> <b>Det jag har kommit fram till hittills är att Administratör jobbet är lätt men enformigt och programmering svårt men icke enformigt .. (beroende på vad man gör som sagt).. men det krävs mer att bli utvecklare än att bli administratör!</b>
Jag håller inte med...
En _duktig_ tekniker kommer nog alltid att ha mer jobb än en _duktig_ programmerare. Jag tänker då främst på integration och säkerhet.
Det ställs allt högre krav på en tekniker idag, du måste vara med. Hålla dig uppdaterad och intresserad.
Där ställs också höga krav på en utvecklare men inte riktigt på samma sätt...
//freddaSv: Framtiden!
Tycker inte det verkar som Java håller på att dö, däremot så det syns det inte lika mycket i media som det har gjort. Det tror jag mer beror på att det har mognat(inte lika hypat) och man skriver hellre om framtiden och nästa "stora revolutionerande super pryl". Tror .Net kommer att följa samma mönster som Java, om några år ställer du istället frågan "Kommer xxx få ett stadigt grepp eller kommer det att dö som .Net". En skillnad är väl att .Net borde ha lättare(enklare/snabbare) att få ett stadigt grepp på windows plattformen.Sv: Framtiden!
Det verkar vara lättare att få tag på framtida jobb som utvecklare ändå än som admin.. Jag har t.ex ett företag som är intresserade av en .NET applikation för deras företag..
Får se vad som händer.. men såklart är utveckling ett intressant ämne..
Mvh
Marcus