Vilka är de bästa böckerna för assembler programmering. Finns det någon typ bibel till detta? Villka är de bästa svenska böckerna? Det jag hade tänkt mig är att på något sätt kunna komma åt minnet på datorn så jag på något sätt kan få fram vilken data ett visst program använder. Villket värde som skickas till minnet alltså de variablerna programmet använder. Sedan kan jag använda intel. Vet inte om detta är möjligt med assembler är inte så insatt (ännu). Vet att det finns något som heter ungefär disassembler för att se hur en viss fil använder prosessor samt minnet för att fungera. Kanske är det denna metod jag ska använda? Det jag vill göra är att använda ett annat programms data i mitt eget. Till att börja med så är assemblerprogrammering inget man bara sätter igång med, den referensbok jag använder heter Programmera din PC av Peter Norton, men den ger dig inga kunskaper förutom att den listar specen på alla x86 kommandon för 386, resten letar jag rätt på på webben när jag behöver det.Assembler böcker
MVH HenkeSv: Assembler böcker
MVH HenkeSv: Assembler böcker