Tjolahopp! Problemt skulle väl vara för de som stannar kvar, eftersom många av egenföretagarna och många höga chefer finns bland de 30%-40% som kommer att flytta. Alltså försvinner många jobbtillfällen samt kompetens.Vilket inte blir så bra för de som stannar kvar! Det kan ju också medföra att många höga chefer ger sig av OCH kompetent folk stannar kvar :-) <info> <info> Vadå behåll kontrollen? Tycker du att vi hade någon kontroll under valutakrisen i början av 90-talet? >Tycker du att vi hade någon kontroll under valutakrisen i början av 90-talet? Smaka på detta : Måste vara jobbigt att ha högeråsiker(Moderater) och alltid Att säga ja till euron är snarare en renodlad vänsteråsikt, kolla hur det ser ut i europa. Du är ju inte klok. Ingår säkert i ddet griniga laget som går till doktorn vd lilla minsta hals ont... Behåll kontrol. Vilken kontroll har vi haft under de senaste 50 åren? Jo företag flyr Sverige (IKEA,Electrolux, snart Ericsson etc etc...) Vad har vi kvar då 50 000 arbetslösa a-kasse folk och små fjuttiga företag som skall se till så Staten får pengar. </info> Jag tycker att ni alla ska tänka på mig lite. jag bor i finland och varje gång jag ska till sverige måste jag växla till kronor, et är både dyrt och jobbigt så rösta "Ja" för min ekonomi:)EMU - att vara eller att inte vara med!
Nu har jag kommit på den ultimata lösningen infor EMU valet i Sverige! Och den lösningen betyder att vi inte kommer att behöva något val och att både ja- och nej-sägarna kommer att få precis som de vill!
Så här ligger det till:
Om alla ja-sägare flyttar till ett land som redan är med i EMU så kommer ju de också att få vara med i EMU och nej sägarna kan bo kvar i Sverige och fortfarande stå utanför EMU. Det betyder även att Sveriges arbetslöshet kommer att bli, typ, 0% efter som ca 30-40% av Sverigen befolkning flyttar utomland och någon måste ju ta deras jobb!
Vore inte det den ultimata lösning så säg!
OBS! Detta är inte på allvar! Det är bara ett skämt som i teorin skulle kunna fungera ;-)Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Och hur blir det med de stackarna som röstar blankt eller inte röstar alls, skall de bli placerade på Gotland iväntan på att de bestämmer sig :)
Tycker tyvärr att EMU debatten är ruggigt dålig, väldigt lite fakta om vad som händer utan mer skrämseltaktik från båda sidor. Ha mer velat se exakt vilka besult som hade försvunnit från sverige och vad som händer vid olika konjektursvängningar.
- MSv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Skulle det finnas kompetenta chefer vore fallskärmsavtal överflödiga.Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Tycker ideen är strålande, dom 30 % Ja sägarna kan Vi vara utan.
<info/>
Tyvärr försvinner det en hel del skåningar och det är ju inte så bra.
"Fjollträskarna" kan Vi bli av med med glädje ;-)Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Ämnet är mycket seriösare än vad Vi skojar om här.
<info/>
Detta är ett av de mest historiska val som kommer att hända i "svitjod" 2000-2099
Tycker att du som är ung inte skall behöva svara dina frågvisa barnbarn och barnbarnsbarn
"Jag röstade Blankt" "Jag röstade Inte"
Man hör redan Nu att Frankrike inte tänker följa konvergenskraven !!!
Man hör att Vi skulle bli ensamma i Östersjöregionen tillsammans med spöket Ryssland
som inte handlar med Euro. Bullshit Bullshit.Det finns ingen normalt funtad analytiker
som tror att Estland Lettland Litauen Polen skulle kunna införa Euro de närmaste 10 åren.
Dom har helt enkelt inte sån ekonomi så att dom platsar med dagen krav.
Andra "töntar" påstår att det blir fredligare om Vi har Euro i plånboken.
Snacka om att blanda ihop "koddar och morötter"
Vid Ja skulle Vi få en röst i EU "riksbanken", "bull" Vi får en represantant var 5-6 år.
Rösta Nej : betyder : håll kontroll ! Vi kan ta en ny diskussion 2006.Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
När vi inte har kontroll är det bättre att ha en stabil valuta...Ja!Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Neeeeeeeeeeeej Men Nu har vi lärt oss !!!Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Säg urin på engelska "Urin" "joorinn" blir det , dvs piss exakt vad euron är dvs piss
för oss i landet norr om "saxarna"Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
tillhöra det förlorande laget.Pajasen "Bosse" försöker skrämma oss med rysslandsspöket
i bästa Bohman stil, Estland Lettland Lituen Polen platsar inte i Euro Nu!Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
Riksbank som försöker få kontroll genom att höja och sänka räntorna så vi är tvugna att sälja av våra sommarhus vid kusten så Norrmän kan pressa upp priserna och tvinga oss bo en en lådbil då man indag inte har råd att köpa ett hus för 2 mille.
Konroll på mänsklig tillxäxt, FAN folk pippar ju inte ens fram en Spermie för de har inte råd... Vi kommer bli lämnade utanför och ha mindre att säga till om i EU är det kontrol? 40% export som sker till EMU länder kommer man att ta från Finland som redan är med i EMU då de slipper de högt sjkuka priserna vi har här pga skatter och valutaväxlingar etc... SNACKA kontrol. Du är bara llmänt rädd för en ny valuta för att du måste använda lite celler :-)
78% Företagare KAN Inte HA fel.... 78% Företagare förser en Jävla massa folk arbeten som sedan ser till så du får dina pensionspengar du EV är värd... 78% vill ha ökad tillväxt....
Gå och bli polare med Gudrun "Skattesmitare" Avskyrman istället...
PS. Sosse-fall vilket jag antar att du är borde tänka på att det inte är MODERATERNA som är de enda på JA, vilekt du verkar tro som pratar ner dem... KD,FP,S,M 4 partier kan inte HA fel... De är inte dumma i huvudet det är däremot Vänstern och MP...Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!
</info>
Trött på den blåa texten...det vore mycket enklare om ni som använt info-taggen på ett felaktigt sätt fixade det själva. Läs tråden som handlar om detta...Sv: EMU - att vara eller att inte vara med!