låt ja-sägarna få sin vilja igenom så slipper vi detta tjat om euro hit och euro dit. Vad vill DU då? eller struntar du i vilket? Jag bryr mig inte heller så mycket, tror inte det blir så överdrivet stor skillnad. En STOR skillnad blir ju att man slipper fundera på vad saker kostar om man e utomlands. japp jag struntar i vilket. Båda fick rätt, inget av skräckscenariona uppträdde men ja sidan tror jag fick mer rätt än nejsidan då tillväxten ökade ganska dramatiskt och arbetslösheten sjönk rätt så mycket. Själv sa jag nej till EU men jag var rädd för den överstatlighet som nejsidan viftade med då och nu. Jag tycker inte att EU har blivit någon överstat som går in och tar besluten åt svenskarna, tycker du? Hej. nånting är snett när politikermupparna diskuterar hur rak en gurka ska vara istället för att ta itu med svälten i afrika t.ex. Vi har en hemlighetwsprincip i sverige med (lite kortare hemligstämpling dock), ge ett enda exempel på när den inte är bra. Om ECB gynnar / favoriserar ett land så märks det väldigt omgående och då kan man ifrågasätta lämpligheten hos riksbankens personal via politiska diskussioner. Faktum är atrt ECB's hemlighetsprincip är enklare att förändra än den svenska som tar minst två hela mandatperioder att förändra. Hej igen.denna euro
går det åt skogen så må ja-sägarna brinna i helvetet, går det bra så då är allt frid.
/rickardSv: denna euro
Det låter som du vänder kappan efter vinden...:)
/BSv: denna euro
Sv: denna euro
I övrigt blir det vad det blir, jag är inte insatt:)Sv: denna euro
jag vet inte ens hur det gått sen vi gick med i eu, nån kanske kan berätta om ja- eller nejsidan fick rätt?
/rSv: denna euro
Så länge de har kvar hemlighetsprincipen tycker jag att vi misslyckats med vårt medlemsskap.
Den är fan så mycket viktigare att få bort än att rösta om ev euro-valuta...Sv: denna euro
men ett ja kanske gör förhållandena bättre för afrikanerna.
/rickardSv: denna euro
I Sverige har (hade innan EU-inträdet???) vi offentlighetsprincip. D.v.s allt är offentligt tills man bestämmer annat.
I EU är det tvärtom. Allt är hemligt tills annat sägs.
Vad som är dåligt med det?
Fruktansvärt dålig insyn.
I våra och andra länders represtentanters arbete, i jordbrukspolitiken m.m.
I alla beslut som tas.
Total kontroll i att styra information, som är ett starkt vapen i "fel" händer.
Valet om 2 veckor låter som en sandlådefråga i mina öron jämfört med detta.
EU måste bli mer öppet ifall de skall vinna förtroende.
Må de med mest pengar vinna.