Himla kul tävling även om man inte siktar på seger. Lite på gott humör alla satsade 100 000 fiktivt Så här går min dag ! Jag säger bara - Grattis. >Ps. Varför bär du ff hängslen? Hur gammal är du? Vet du ff inte vilken storlek du har? >Frågan är varför din morsa har hängslen! ;-) Sven Åke 1 112,512.64 4.46 2713 4565 Inte dåligt Sven, varit med i tävlingen en vecka eller? >trevlig tävling även om det är väldigt liten chans att hamna bland vinnarna. Idag är sista dagen att göra ett klipp i tävlingen. Fler här som är med. ? Tyvärr inte, hade nog behövt vara med för jag har precis börjat handla med exakt 100 000:- in real life (för några veckor sedan). Desvärre har jag pendlat mellan 97 och 99 000 sedan dess...jag förstår mig uppenbarligen inte på aktier. Du skall börja med att ha koll på Neti Q-Med Vostok och Ericsson är mitt råd. "Kan hålla kontakt här på intern mail med råd och dåd" Ja ledaren Reine Johansson vinner med all säkerhet i morgon 478 000 efter ca 2 mån. Jag kör med Etrade och det funkar bra (hittills). Där är courtaget 89 kr på affärer under 20000 (om du inte gör många affärer i kvartalet för då blir det billigare).Aktie SM har börjat/slutar idag.
Rekommenderas för Er som är sådär lite småintresserad av aktier. Programarkivet:633
http://www.aktie-sm.se/Sv: Aktie SM har börjat.
på 2 dagar har jag ökat mitt innehav med 7000:- ,
hyffsad dagsinkomst genom att bara pilla på tangenter i sovrummet. Programarkivet:633
Portfölj Värde +/- 1 dag % Placering Plac. igår
Sven Åke 107,707.49 2.11 4565 4710 Sv: Aktie SM har börjat.
Jag vaknar , kollar naveln , hittar en damsudd, den analyserar jag en timme
Tar på mig kläder , med hängsle, spänner ut,knäpper lite med hängslena mot bröstet.
Härligt ljud.
Går och lägger mig kollar TV , kollar naveln , hur komer dom dit ??
Kollar börsen, fy bara 5000: idagSv: Aktie SM har börjat.
5 lusentappar är inte å leka med... Är det före skatt? (Inte för att jag har med det å göra, men kul å veta)
Peter.
Ps. Varför bär du ff hängslen? Sv: Aktie SM har börjat.
För att jag inte skall tappa byxorna !Sv: Aktie SM har börjat.
Eller finns det ingen storlek som passar dig?
har inte haft skärp/hängslen sen morsan köpte det sist... Ett tag sen...Sv: Aktie SM har börjat.
*LOL* den va för gooo *LOL*Sv: Aktie SM har börjat.
12000:- på en vecka det får duga,skriver detta med förhoppning att fler skall bli intresserade.
Plats 2713 av 34000 startande.Sv: Aktie SM har börjat.
Funderar själv på att anmäla mig, trevlig tävling även om det är väldigt liten chans att hamna bland vinnarna.
/MichaelSv: Aktie SM har börjat.
Säg inte det,det gäller att komma igång och förstå vad det är för djungel som råder.
Man studerar dagligen och köper så fort det står - minus.Vissa aktier funkar som
en pumpmotor dom går upp och ner när dom insatta pumpar upp och sedan tar hem vinsten.
Behåll aldrig över veckoslutet , sälj fredag eftermiddag, daytrade sälj alltid på eftermiddagen
somna inte med en massa skitaktier på kvällen ! Typ Framfab.
Det är så djä.. skönt att sno girigbukarna och kapitalisterna på pengar.
1993 köpte jag Nokia för 27000 idag skulle dom ha varit värda ~ 600 000:
Jag sålde 1999 fick ut 180 000.
Kan tipsa om att kommunikation och IT är heta, många Kina aktier är guld
BioKemi kommer att bli dom stora vinnarna.Det finns en hel del heta svenska.Sv: Aktie SM har börjat.
Sv: Aktie SM har börjat.
Har försökt mig på teknisk analys vilket ser skitenkelt ut, men i praktiken är det inte så enkelt uppenbarligen. Vilken mäklare använder du Sven? Jag använder NordNet (WinTrade) som har ett courtage på 0.14%/min 99 kr. Det känns som om det är det stora problemet. Det blir mycket pengar som bara går till courtaget...Sv: Aktie SM har börjat.
Sen finns det en luring A-Com som man inte vet vart det bär.
Lägg bevakning på Tripep dom kan bli vassa om någon månad
>Jag använder NordNet (WinTrade) som har ett courtage på 0.14%/min 99 kr.
Samma här ok 0.1 % är väl det normala.Du får inte bli småsnål ;-)
Framåt heter spelet. Kan hålla kontakt här på intern mail med råd och dåd
Kör lite tufft på max 4 aktier, helst bara 2, satsa tufft "fega pojkar får inte kyssa vackra flickor"
Ha detSv: Aktie SM har börjat.
Det skulle jag uppskatta mycket! Behöver alla tips och råd jag kan få innan jag tröttnar på skiten och sätter in pengarna på banken igen :-)
Hur ligger du till i Aktie-SM nu? Det verkar ha gått bra i början i alla fall enligt tråden ovan. Ledaren kan ju bli tufft att slå, 470% på bara några månader?Sv: Aktie SM har börjat.
Själv klantade jag mig,men det var första gången så nu har jag lärt mig mycket om taktik.
Slutar på ca 140 000 , det får duga.
21 februari startar nästa omgång av Aktie-SM. Anmäl dig
http://www.aktie-sm.se/
En annan luring som folk skrattar åt är Framfab men för mig har det varit en
pengapump, bevaka köp när den står i 40 - 44 öre , sälj så fort den går över 50 öre
under dessa två månader har den leggat och pumpat mellan 44 - 56 öre
det kan bli 11 000 på några dagar.Där missade jag kraftfullt och gick back 9000
bara för jag inte följde min egen taktik.Samma klant gjorde jag med Vostok som också pumpar.(olja :-)Sv: Aktie SM har börjat.
Sen finns det väl nåt norskt bolag som tog extremt lågt courtage... typ under 50 spänn... kommer inte ihåg vad de hette...
Det finns många intressanta bolag som man kan kolla på. själv köper jag mest bolag som jag tycker det är roligt att äga... (DICE tycker jag är ett lovande företag)