Ja, frågan är hur ni gör när ni ska sätta en smiley i slutet av en parantes, frågar det här för att jag har väldigt tråkigt och inte kommit på något riktigt bra sätt att skriva det. Jag tycker: Det har skivit avhandlingar om Smileys.Börja med att söka på det. ?-[. Ville höra era åsikter, antar att jag inte är den enda smileyberoende personen här =) Vad var det för fel på mina åsikter om smiley's ? jag tycker inte det är något fel, syftade mer på det sven sa... Ok, då missförstod jag dig... Du har rätt i att det sätta sättet att skriva det på borde vara (Hejsan=)), för den har ju inget med parantesen att göra som sagt, men ska man få det att se bra ut så är ju inte det bästa sättet och då blir det nog bättre att skriva (Hejsan =) ) eller så kan man skriva det mera programmeraraktigt ("Hejsan=)") eller ('Hejsan=)') men alla här i världen är ju inte programmerare så dom skulle nog inte förstå varför man skriver så. =P Öhh... Hej va det går... En enkel sökning gav detta Personligen skulle jag skriva om meningen så att jag slapp parenteser över huvud taget. Lätt som en plätt!! :-) Personligen tycker jag nog faktiskt att varianten med mellanslag är bäst. I C++ har man ju ett liknande problem. Det finns en s.k högershift-operator vars beteckning är >>.smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
Kompis: Vad gör du?
Jag: Programmerar lite ASP (det är roligt <b>=)</b> )
Hur ska jag sätta den smileyn för att få ett snyggt och bra resultat, hur gör ni?Sv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
<b>o</b> För det första... att folk i allmänhet missbrukar denna smiley ;-)
Denna smiley betyder: jag skämtar/är ironisk. Inget annat!
<b>o</b> För det andra ska man inte använda smileys i onödan.
<b>o</b> För det tredje och mitt svar på din fråga:
Jag personligen skulle nog skriva - smiley i slutet av en parantes (uttråkad =)
Fast jag tycker det är fel igentligen... Rent regelmässigt tycker jag det borde vara
(uttråkad=)) för smileyn har inget med parantesen att göra. Det är en beskrivande
symbol och att den innehåller en högerparantes har inte med saken att göra. :)
Tjingeling på're
Peter :-Þ
Sv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
Jobba själv för faen ..........Sv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
Men håller du med eller tycker du jag är ute och cyklar Crescent? ;-)
Tjingeling på'reSv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
Fattar ingenting.
Tjingeling... Sv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
http://members.aol.com/bearpage/smileys.htmSv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
/ DavidSv: smiley i slutet av en parantes (uttråkad =) )
Det finns dessutom något som heter typmallar, och som t.ex. skrivs vector<int>.
Har man då nästlade sådana så blir det vector<vector<int>>, men det blir syntaxfel eftersom >> betyder högershift. Lösningen blir vector< vector<int> >.
Sen kan jag nämna en liten anekdot. Min far var kassör i en förening, då han vid ett tillfälle lämnade in en betalning för sent. Resultatet blev en total förlust på något öre per medlem, och när han skulle förklara detta i ett skriftligt utskick blev det något sånt här:
"... förseningskostnad (total summa på 400:-) ..."
Det Word då gjorde var att byta ut :-) mot en bild på en glad gubbe... gav lite fel intryck... =)