Har lagt till en röstning om EMU på följande adress: Hmm, kanske hade varit mer rätt med frågan: "Anser du att Sverige ska införa euron som valuta?"? Då får jag nog gå emot strömen och skriva NEJ Och jag går ännu mer emot strömmen och skriver "Vet ej". Tänk vad bra allt vore ifall resten av sverige tänkte som de flesta här på Pellesoft :) >Tänk vad bra allt vore ifall resten av sverige tänkte som de flesta här på Pellesoft :) >Tänk om folket här hos Pelle var lika kloka som 70 % av övriga svenskar. Jag saknade två alternativ, "Oj" och Blankt... Kan konstatera att om man vänt på siffrorna för Ja och Nej såNog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
http://thomasa88.digitalrice.com/rosta/rosta.cgi?rostning=emu
Eftersom jag inte vill missleda med olika frågor som "hur skulle du rösta om det var val idag" eller "vill du gå med i EMU" som statistikbolagen haft problem med, skriver jag bara EMU? ;)
Mr T @thomassida.cjb.netSv: Nog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
Sv: Nog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
:DSv: Nog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
Tänk om folket här hos Pelle var lika kloka som 70 % av övriga svenskar.Sv: Nog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
Genom egna undersökningar har jag kommit fram till att folk i allmänhet är rätt dumma.
Eftersom ämnet för tråden är EMU kan jag ju nämna att många röstar utan att ens ha försökt läsa på. De lyssnar istället på den dåliga debatten där det tydligen är pest eller kolera vad man än väljer.Sv: Nog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
Själv kommer jag förmodligen att rösta blankt, ingen av sidorna har kommit med några som helst argument som har gjort mig övertygad. Det kanske kan ses som en enkel utväg att rösta blankt men jag är faktiskt varken för eller emot, förmodligen BÅDE för och emot...Sv: Nog skämtat, dags för en liten röstning om EMU
hade det stämt ganska bra. Mycker intressant att se Alf Svenssons siffror
56 % av KD folket sa nej.Han har en del att förklara för sina väljare.