Jobbigt. Jag förstår inte hur han kom undan. Är Stockholmarna fastfrusna i marken eller bara sega? Min tanke också, kunde ingen följa efter på lite avstånd? Man behöver ju inte ge sig in i en fight med personen, men att följa efter på avstånd och observera borde ju inte vara så svårt. Flera människor blir mördade varje dag i Sverige.. Detta är inte ovanligt men ändå drar media upp det till skyarna och dom slänger in 300000000000 snutar i jakten.. men när lilla Gustaf på 15-16 år blir knivskuren så kommer en snutbil.. max 2 .. Snacka om icke jämnställdhet.. Det handlar inte om ett mord, det handlar om ett angrepp på demokratin oavsett vad syftet med brottet var. Det är synd att folk blir angripna och dör i allmänhet men när frontfigurer som inte bara representerar sig själva utan en hel nation är det faktiskt extra viktigt med att klara upp mordet. Men hon var inte på NK som "POLITIKER" utan som privatperson.. Tycker ändå det är fel av media och polisen att lägga ner så mycket energi.. T.ex så har alla kanaler rensat sina tv-tablåar och kör en massa skit istället.. "Hon var en människa som du och jag".. Jaha.. Jag är inte utrikesminister och så vitt jag vet så är inte du utriksminister.. Jag kan inte hålla med om att det är MER än ett mord, mord är mord, inget annat. Hej igen. Håller med Berra. Men är ni korkade eller skojar ni med mig? >Sveriges utrikesminister, rosad av många höga politiker, var sveriges nästkommande statsminister. Ja, som människa har hon samma värde som alla andra. Hmm.., personligen så hade jag helst velat slippa all medial uppmärksamhet som förälder så jag tror inte att de ser det som ne cynisk jämförelse mellan mord och mord... Ja, du kan ha rätt. >knäppa reportrar som inte ens höjer på ögonbrynet om en vanlig medmänniska >Sen får jag nog hålla med en annan ovan - om något av mina barn blev mördat så Skulle inte förvåna mig så mycket om det kommer en bilaga till nån kvällstidning där alla bigbrother, baren, famefactory, etc pseudo-kändisar talar ut om sina trauman angående Annas död. Vad begär du för intelligens av reportrarna när halva tidningar ägnas åt sånt dravel?? Det mest skrämmande är väl att dravlet säljer! Bra sagt sven: Det mest allvarliga i den här sörjan är att, det går en hel del psykfall därute.Phu...
Det händer som inte får hända. En av företrädarna för oss och sveriges ansikte utåt mördas kallblodigt.
Precis nu, när folket på allvar börjat diskuterar demokrati och frihet.
En galen mans verk får hoppet att svikta.
Grymt olyckligt.
Sv: Phu...
Visst är det för jävligt att Lindh har dött men lägg ner all media bevakning och om dom prioterar med så här mycket polisresurser nu så ska dom JÄMT göra det .. Sv: Phu...
Tyvärr så börjar detta redan nu likna Palme-mordet, vi kanske ska kalla in Hans Holmér och grabbarna?Sv: Phu...
Visst.. nu slipper jag det då jag har skola ikväll .. men hallå.. LITE väl överdrivet.. Hon var en människa som du och jag.. END OF STORY.. Sv: Phu...
Nu är det ju inte säkert att mordet begåtts p g a att hon var utrikesminister men hur stor är chansen att ett slumpmässigt överfall sker på detta viset?
Som Trash säger så är det ett brott mot demokratin och det gör det till ett värre brott än ett "vanligt" mord...Sv: Phu...
En 5 åring mördad på en skola/dagis, en liten notis.
Det är som vanligt med ALLT som har med dessa personer o göra, fyller dom ÅR blir det uppblåst så in i helv...
Det är inte jämlikt på nått sätt, det är väl viktigt att klara upp mordet på mig med?
Jag är inget ansikte utåt o då blir man en liten skit i samhället.....
Jag tror detta blir en ny Palme-grej, dom kommer inte hitta personen, som förmodligen inte finns i landet längre, och iom detta så tar dom bara nån stackare som passar in, det FÅR inte bli som Palme-mordet igen så då tar man en syndabock.
Jag tror detta är toppstyrt.
/BSv: Phu...
Jag tror alla är överens om att det är illa att det har hänt överhuvudtaget.
Mycket illa.
Men det hänger mycket på <b>motivet</b>.
OM det nu är så att mordet har något med hennes arbete i valdebatten eller hennes åsikter att göra så är det allvarligare än så.
Det behöver ju inte vara så men mycket tyder ju tyvärr på det... Sv: Phu...
Här hör man snusförnumstiga reportrar ställa idiotiska frågor om Polisen.
Stoppade dom Tunnelbanan , spärrade dom av halva stan osv osv.
I Polis radion hör man , "Man knivstucken på Wasgatan" "Kvinna skjuten på Ölandsgatan.
"För helvete Stoppa all Tunnelbanan " "Spärra av hela Söder" osv osv.
Så funkar det inte , inte ens om det är vår Utrikesminister. Dvs en djä.. massa övertoner
och kritik mot hur Polisen sköter sitt jobb. Säpo däremot har fått lite att fundera på.Sv: Phu...
Sveriges utrikesminister, rosad av många höga politiker, var sveriges nästkommande statsminister.
Förstår ni inte att hon är betydelsefull för Sverige? Vårat ansikte utåt.
Hon var ju också en som gjorde Sverige till nåt mer än "det lilla landet", hon gav oss makt.Sv: Phu...
Men en vanlig människa som alla oss andra.Det jag reagerar mot är framförallt
knäppa reportrar som inte ens höjer på ögonbrynet om en vanlig medmänniska
blir mördad på öppen gata.Det hela är givetvis mycket tragiskt och jag fällde också
en tår när jag fick reda på det. Men bevare oss för dessa övertoner som medi sprutar över oss.Sv: Phu...
Men hon har nog gjort liiite mer för sitt land än vad du kan stoltsera med...Sv: Phu...
Jag förstår er.
Tänk hur det känns för anhöriga till den 5-åriga flicka som blev brutalt mördad i Arvika.
De har nog svårt i dessa dagar när sverige, europa och världen sörjer Anna Lindh.
Själva funderar de nog på deras älskade dotters värde i andras ögon.
En glad liten tös som hade hela livet framför sig.Sv: Phu...
Det är kanske mest vi, som "står lite utanför", som har sådana tankar.Sv: Phu...
blir mördad på öppen gata
Och hur många lösnummer eller reklamtid säljer det?? Av någon anledning så går det ju mycket bättre att sälja tidningar som skriver om nån dokusåpaskådis förkylning än om t.ex ett knivrån i Svedmyra! Tyvärr är det så, önskar jag hade ett recept att få det tvärtom men har det icke.
Sen får jag nog hålla med en annan ovan - om något av mina barn blev mördat så tror jag inte jag skulle uppskatta att läsa sidvis om det i aftonpressen.
LeCat - Angels fall, I'm still here Sv: Phu...
>tror jag inte jag skulle uppskatta att läsa sidvis om det i aftonpressen.
Tror inte att Annas anhöriga och övriga i hennes bekantskapskret är så
roade heller att läsa "Gamarnas" utflyckter i snaskiga detaljer.
Pressen är ett djä.. pack i sådana här läge.Tittade just på presskonferencen
från Karolinska, det är ju bedrövligt att höra deras jakt på antal knivstick mm.
En av journalisterna vägrade att förstå att ordet "Kritskt" betyder "Kritiskt"
Ordet "Kritiskt" är ett vedertaget läkaruttryck och förekom i alla bullertiner från KS.
Jag begrep att det var kritiskt hela tiden.
Fjållan ville hellre att läkarna skulle säga att det var stor risk att hon skulle avlida. FyFaen för murvlar !´
Hon insinuerade också att läkarna försökte "mörka" något,ryktesspridning på hög nivå !!Sv: Phu...
"Men en vanlig människa som alla oss andra.Det jag reagerar mot är framförallt
knäppa reportrar som inte ens höjer på ögonbrynet om en vanlig medmänniska
blir mördad på öppen gata.Det hela är givetvis mycket tragiskt och jag fällde också
en tår när jag fick reda på det. Men bevare oss för dessa övertoner som medi sprutar över oss."
/BSv: Phu...
Som av rohypnol amfetamin försöker klara av sin ångest därför att vår psykvård
fullständigt har spårat ur. Ni måste tro mig jag har en nära,mycket nära. Erfarenhet.
Precis som att det var Christer Pettersson som mördade Palme så kommer det
nu att komma fram en annan trasig figur. Psykvården Ni har ett stort ansvar !!!
Ni som här i detta forum talat för att inte rösta ,
visa att Ni har annat innanför pannbenet än programmering
RÖSTA PÅ SÖNDAG.
Sen en sista fundering :! . Tror att Gud tog hem Anna för att han behövde hjälp med
att Anna skulle fixa till så att Israeler och Palestinier kommer på bättre tankar.
Tror att den lilla 5 åringen från Arvika sitter bredvid. Två änglar (Görans liknelse)
(jag förtröstar)
Bush har han kontroll på , han blir ersatt om ett år.
"Hej när kom du" sa Anna till 5 åringen , "Jag koml 11" , "Hej jag heter Anna,
jag kom halv sex i morse,Vi har mycket att gör du och jag" sa Anna
Tänker lägga in en motion om att alla småskolebarn skall ha en personlig livvakt.
Det måste bli en logisk slutsats om man resonerar som "murvlarna". Eller ???