Mycket bra att dom blev avvisade ( flickan med synskada ) Så sant så. (titta, jag håller med Sven, ny upplevelse ;-) Varför inte operera flickan, sedan skicka hem henne? Eftersom hon annars kommer bli blind för resten av livet? Sven, du som är så duktig och insatt, kanske kan svara på min fråga? >Sven, du som är så duktig , kul att du tycker jag är duktig ,förstår ironin.Avvisning
Det håller inte med "snyfthistorier" J O bra beslut.!
Med all respekt det finns många många många fler tysta flyktingar som har större legitimitet.
Vad är det som är bra ???. Jo det är en kraftig signal till alla som försöker.!
Försök slå det här om Ni kan.! Man är inte flykting om man har ett hemland som
man kan återvända till utan att bli trackaserad för religion , politiska åsikter läggning mm.
Saklighet är en dygd. Heja JO.Sv: Avvisning
En annan bra effekt av det kanske kan vara att en & annan murvel får sig en tankeställare om att det är lagen som bestämmerom vad som skall hända, och inte murvlarna själva.
Nog för att man kan tycka synd om lilltjejen men jag har lite svårt att se vad flykting och synskada har för gemensam nämnare. OM det nu är så att så många ömmar om hennes öde så borde det gå att lösa utan att koppla ihop det med invandringsfrågor. Sv: Avvisning
Sv: Avvisning
Hur kommer det sig att vissa "flyktingar" som kommer hit, begår brott hej vilt, kommer undan, och kan bo kvar i Sverige i ett antal år innan de utvisas, om de nu utvisas, medan de som är helt oskyldiga och kanske arbetar och står i för att klara sig i landet och gör allt för att lära sig språket, skickas hem bums?
Sådana exempel finns det mängder av, och då Sven verkar så väldigt insatt så kan han förstås svara på frågan?
/MichaelSv: Avvisning
Nej "rysspacket" har Vi känt till länge. Därför skall man 100 % tvinga alla
flygbolag,färjelinjer mfl att ta fullt ansvar.Dvs forsla tillbaka alla till avreseplatsen
om dom inte klarat första checken här i Sverige.
Har den anlände inget som helst papper på vem han/hon är skall det registreras
och den transprtör som tog han/hon till vår gräns är skyldig att forsla tillbaka.
Detta kan bli ett utredningsärende Men ! bolaget som tog hit, står för återtransport.
Dum som du är kommer du att fråga "hur gör Vi med dom som simmat hit"
Ge dom en vinkork, simma tillbaka.