Jag minns för ett par sommrar sedan när denna serie spelades. Den handlade om en gammal fotograf som hade tagit bilder på något tophemligt, som han egentligen inte själv kände till. Vad han inte visste var att dessa bilder skulle förstöra hela hans liv i och med att hemlighetsstyrkor skulle jaga honom för att få tag i bilderna. Givetvis så är han inte villig att släppa dessa så han rymmer för sitt liv. Så får man följa honom i jakten på att få reda på vilka det egentligen är som jagar honom. Nåt tips på var man kan köpa den? över internet el. i affär, spelar ingen roll. Jag har kollat på dvdon. Fler ställen vet jag inte som säljer dvd. Jag vill också ha! Jo precis. Alla avsnitt var fristående från varandra, men som sagt, den grundliga handlingen var den samma genom alla program. Hej. "Where can I get copies of the show? Fick reda på av en kille i ett forum denna adress: http://www.nowhereman.us/ Hmm...ni kanske kan hitta Familjen Macahan ("How the west was won") också på DVD? Jag har inte lyckats. Blev skitsur när jag äntligen fått tummen ur (fjärde gången den sänds i svensk tv tror jag) och börjat spela in serien på video och så SLUTAR TV3 sända den innan de kört alla avsnitt. Hur mycket går det på? Det står i mailet. Totalt 1200:- med frakt. Inte sååå farligt, jag vill verkligen se hur den där förbannade serien slutar!!! =) Jag tänkte att det skulle bli något sånt, och det känns lite dumt att skicka mail när jag inte är beredd att lägga ut så mycket på den... jaja... det är väl bara att låte den falla i glömska då... >Det står i mailet. Totalt 1200:- med frakt. Inte sååå farligt, jag vill verkligen se hur den där förbannade serien slutar!!! =) > Så att du får se hur den slutar det tvivlar jag på...TV-Serien NoWhere Man
"My name is Thomas Veil, or at least it was. I'm a photographer, I had it all: a wife, Alyson, friends, a career. And in one moment it was all taken away, all because of a single photograph. I have it; They want it; and they will do anything to get the negative. I'm keeping this diary as proof that these events are real."
Det jag vill med denna tråd är att få reda på vad egentligen serien hette, minns inte om det var nowhere man, för jag vill köpa den på dvd. Den var fruktansvärt spännande och jag fick aldrig reda på hur den slutade!!
Nån som vet var jag kan få tag i den?Sv: TV-Serien NoWhere Man
Sv: TV-Serien NoWhere Man
Kommer inte ihåg speciellt mycket av serien... det var väl inte mycket av en följetong, snarare att det gick en röd tråd genom det hela tiden? Sv: TV-Serien NoWhere Man
Men jag undrar fortfarande var man kan köpa DVD-boxen. Den lär inte finnas på svenska sidor, kanske amerikanska? men jag behöver hjälp att leta, jag hittar ingenting! men den finns ju uppenbarligen.Sv: TV-Serien NoWhere Man
Är osäker på om det är rätt:
http://www.nowhereman.org/
Här kan du säkert hitta något.
Kolla även denna:
http://www.google.com/search?q=%2B%22Nowhere+Man%22+%2Bdvd&hl=sv&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N
Skall kolla vidare...
PS. Jag missade också slutet på denna serie... (om det är denna)
Kommer inte ihåg varför men jag var rätt sur på det faktum :-)
Den var spännade.
EDIT:
Hette den inte "Mannen som försvann" i sverige?Sv: TV-Serien NoWhere Man
There are no copies of the show on the market although it is possible to obtain copies from other fans. You can find these fans on the NwM newsgroup or NwM discussion forums."
http://www.nowhereman.org/frfaq.htmSv: TV-Serien NoWhere Man
Skickade ett mail till killen, verkade lite oseriöst, men ändå, man kan ju alltid fråga!
EDIT: Grabbar, här har vi det!! Skicka mail till de här killen och säg att ni hört att han fixar NoWhere Man dvd collection, så svarar han med all info ni behöver. Det är inte olagligt, han är väldigt professionell!! verkar det som i alla fall...Sv: TV-Serien NoWhere Man
Mest irriterande är ändå att info@tv3.se studsar mailen, trots att det är deras officiella kontaktmail enligt hemsidan.Sv: TV-Serien NoWhere Man
Vet inte hur mycket jag är beredd på att få det från USA...Sv: TV-Serien NoWhere Man
Jag sökte på nån sajt om denna serien efter att jag läst din fråga och såg nånstans (kommer inte ihåg var) att seien lades ner under säsong 2.. Så att du får se hur den slutar det tvivlar jag på...
/FSv: TV-Serien NoWhere Man
Det tvivlar inte jag på, för jag minns slutet. Det är väl ingen bra idé att bara skriva det rakt ut här, så om ni vill veta kan ni väl höra av er i e-post eller nåt.