Idag 2003-09-27 står EURON i 8:95 , Dollarn skall vi inte snacka om. Sven, kom igen om fem år, det är då man kan se en sann och tydlig trend. Hej. <b>>Idag 2003-09-27 står EURON i 8:95 , Dollarn skall vi inte snacka om.</b> "Nu tar vi istället kraft och gör det BÄSTA vi kan av situationen. " Hultan, ska vi starta en förening? Heeeja Euron! *klapp, klapp, klapp* [citat] Intressant är att i Stockholm var det ca 515.000 som röstade nej medan det endast bor det totalt ca 418.000 i Norrland, vilka utmålades till veritabla EU/Euro-motståndare och skyldiga till att Sverige inte gick med. >sig skyldig till att simplifiera resonemanget på ett liknande sätt som de han så högljudd skäller på.JA förvirrade hjärnor !
Det betyder att omvärlden tror på Sverige,vore bra om fler svenskar också trodde på Sverige.
Vissa av agitatörena i detta Forum verkar vara besatta av att "kacka" i eget bo.
Dom fick svar på tal i folkomröstningen. !!!
Titta på Alf Svenssons "frimicklare" 53 % hade i allafall förståndet kvar.
DIXI.Sv: JA förvirrade hjärnor !
För övrigt sänker Usa dollarns värde på egen hand mot alla valutamarknader för att få fart på sin egna ekonomi, det skulle inte skada om du såg på lite internationella nyhetskanaler (CNN, t.ex. de sade esakt detta i klartext!)...
För övrigt så kan du inte säga om de kortsiktiga efekterna vid ett ja hade inneburit att Euron stått i 8:50, det borde till och med du förstå.Sv: JA förvirrade hjärnor !
>> <b>Sven, kom igen om fem år, det är då man kan se en sann och tydlig trend.</b>
Sant. Men vi kommer aldrig få reda på vad resultatet av ett JA hade blivit så hela diskussionen känns onödig.
Nu tar vi istället kraft och gör det BÄSTA vi kan av situationen. Sv: JA förvirrade hjärnor !
Jag förstår verkligen hur du känner dig, jag känner precis likadant. Hade vi bara röstat ja så hade den ju stått i 7-8. Skit också!Sv: JA förvirrade hjärnor !
Det kan NEJ-sägarna göra. Själv tänker jag jobba mindre, tjäna mindre, handla mindre, gnälla och tjura som fan och vara allmänt otrevlig tills jag får lön i Euro. Bete mig som en barnunge som inte får sin vilja igenom helt enkelt...En protestaktion i liten skala som (nästan) enbart drabbar mig själv...:-) *Jag vill* *Jag vill*Sv: JA förvirrade hjärnor !
Göran Persson och många andra framstående politiker är helt klart rekryteringsbara.
Näringslivet kan vi nog också rekrytera...Sv: JA förvirrade hjärnor !
Heeeja Euron! *klapp, klapp, klapp*Sv: JA förvirrade hjärnor !
Det betyder att omvärlden tror på Sverige,vore bra om fler svenskar också trodde på Sverige.
[/citat]
Enda anledningen till det är att Göran och Sossarna har börjat inför Högerpolitik genom att sänka skatter för företagen för att företagen i sverige skall kunna konkurera med företag i finland och tyskland.
Så det beror inte på att omvärlden tror på sverige, utan att företagen får det lättare (har GP deklarerart, nu har dock V sagt att man inte tänker godkänna förslagen, så vi får väl se vad som händer i framtiden)
- MSv: JA förvirrade hjärnor !
Valutakurserna präglas av en komplexitet där enskilda företeelser sällan förklarar fluktationen än mindre sett över tiden.
Som vanligt gör SvenPon sig skyldig till att simplifiera resonemanget på ett liknande sätt som de han så högljudd skäller på.
När kommer SvenPon att förmå sig själv att placera sin agitation i ett störe kontext?
Tack Stockholm för nej:et...Sv: JA förvirrade hjärnor !
Man måste simplifiera om man skall bli förstådd,sånna nissar som du som egentligen
bara har en åsikt, (säg emot vafaen han skriver) , så lönar det sig inte att komma med förstånd.
Kronnan får i nu läget inte öka sitt värde mot EURON än 8.90 det är ganska lagom.
Dollarn bara rasar, men det är bra för då kan Vi betala av vår stadsskuld i dollar.
Vi sitter i ett guldläge, det gäller bara att administrera det rätt !