Tänkte se om någon har någon kommentar på: [Sv: Ini filer !] Av någon anledning kommer inte inlägget med i summeringen (felanmält). Och ? <b>För mig betyder XML X = det man söker M = Minne (komihåg hur det gick sist) L = Logik</b> Sen tycker jag att det är en djä.... skillnad på psykiskt sjuka Grattis Sven, nu finns en film på MSDN "Introduktion till XML" När skall Vi börja använda den kapacitet som finn innom SÄPO att utnyttjas även mot Har skrivit min första insändare till vår lokaltidning Haninge Nytt. Rent djä.. krasst så är det så här. >Vad är det som du försöker säga SvenPON? Alf Svensson : s förslag om DNA är det samma som gamla Hitler och andra Nu vet jag inte jättemycket om DNA men om Hitler funderade på DNA-register redan på 30-talet så var han nog en stor vetenskapsman. Före t ex Alfred Hershey och Martha Chase som upptäckte runt 1950 att DNA:t var informationsbäraren för genetisk information och inte minst James Watson, Maurice Wilkins och Francis Crick som var de som upptäckte spiralstrukturen hos DNA några år senare. De fick Nobelpriset 1962 i medicin/fysiologi för denna upptäkt. Kommer aldrig tillåta att utvecklingen går mot att att smånissar kan jag tycker helt ärlig att ett dna register vore bra... <b>>ge några bra anledningar varför vi INTE skulle ha ett dna register istället!</b> > ge några bra anledningar varför vi INTE skulle ha ett dna register istället! Självklart Vi skall INTE ha ett allmännt DNA register. Om det ska införas så ska det vara allmänt så man med fullmakt från domstol och gärna en eller två oberoende instanser ska kunna gå in i dna-registret och lösa brottet. <b>Alf Svensson : s förslag om DNA är det samma som gamla Hitler och andra Först vill jag säga att Svempa lyckats styra över en förlorad tråd till ett nytt ämne... Men vem bryr sig? Väljer att inte ge mig in i debatten (än...). Tänkte bara kommentera > eftersom folk tenderar att övertolka resultat. Trash : Vi är på samma våglängd ang DNA Orwell och "det gör ont när knoppar brista" Tror inte Alf Svensson är Lucifer själv, men jag misstycker med hans åsikter. > Varför tror Ni att alla dom andra partiledarna tagit avstånd från hans åsikter i denna fråga ? Hej. Ja, det är det senaste... Både XML och det binära talsystemet är helt ute... Nu skall vi koda i basen 4 med de teträra siffrorna A, T, C och G. Faktum är att det inte e en så jävla dum idé som det kanske låter. Det är snarare det som är den längst gående framtidsplanen inom biotekniska lösningar med datorer. Fast det är väl inte "teträra siffror"? Du har missuppfattat det hela Sven, vi förstår att du är upprörd, Hehe, den här diskussionen är ju nästan lika bra som "Tomtens Relativits teori"! :) > Fast det är väl inte "teträra siffror"? >Du har missuppfattat det hela Sven, vi förstår att du är upprörd, För att återgå till XML, Per Perssons inlägg är läsvärt. XML är ett "stolpskott" Ligger lite mer i XML vs XXL Tyvärr finns det inte så många tjejer på denna tråd. men !! Jag blir så förbannad på alla djä. nissar som älskar att "kacka i eget bo" > För att återgå till XML, Per Perssons inlägg är läsvärt. XML är ett "stolpskott" Den här tråden kan störta åt vilket håll som helst, X = det Vi söker(det okända) hörrni, jag såg x-men igår. för andra gången. >så intressant är erat skitsnack hit o dit. hur ska jag veta vad som står i tråden om jag inte läser din jävla pucko som du milt uttryckte. Om du inte gillar det som står i tråden kan du svara på det som står där, men om du inte bryr dig om själva diskussionen (som i det här fallet är rent skämtsamt), så behöver du väl inte komma in och störa? "Alltså som vanligt när Microsoft varit i farten igen så behövs mera datorkraft." > Alltså som vanligt när Microsoft varit i farten igen så behövs mera datorkraft. OpenOffice.org använder XML för sitt eget dokumentformat, och XML-filerna komprimeras med zip. Så vitt jag har sett blir OpenOffice.org:s dokumentfiler mindre än Microsoft Words DOC-filer. Så det behöver inte vara något fel i att använda XML. Om jag får säga vad jag tycker om denna diskussionen...NÅGON säger inte VEM men NÅGON har klara rubbningar bakom pannan :D (no offence) >Ge mig tre exempel på företag som släppt fräschare produkter än de gamla som kräver mindre datorkraft... SvenPon vs XML
/JohanSv: SvenPon vs XML
Senaste inlägget XML här var den 15/9 18 dar sedan !
För mig betyder XML X = det man söker M = Minne (komihåg hur det gick sist) L = Logik
Inte var dag man förekommer i rubriken ! ;-) Detta är härmed min tråd.
Sen en annan tanke , undrar hur länge "såpan Tokroligt" skall hålla
Hela upplägget är dömt att misslyckas från början ,det funkar inte med så många inblandade.
Och på tal om såpor så har jag sån lust att bränna den där Janne i Farmen på snoppen med en ciggarr ,
sån är jag :-)
Kanon att Leila är med i bilden igen, jätte tråkigt att färgklicken JO inte är kvar i regeringen.
Han var den bästa sanningsägare som funnits i svensk politik på länge.
Att det sedan finns en massa "kärringar" därute som har "rosenöron" tycker jag att
GP skulle markerat mot och behållit honom i regeringen.
Kanon att Pagrotsky är kvar på sin post.GP viker sig inte för "Skandianissarnas" tjaffs
och att "lismaren" Göran Jonsson fick en "örfil" .
Brasilien måste vara ett kanon place för Margareta att bo i,hon är gooo värd all uppmuntran.
Pajasen Bush har ljugit för sitt Folk,Amerika styrs inte av en klok presiden,utan av
paranoida rådgivare från CIA. Phuuu håll i hatten gott folk vad som helst kan hända
med honom i högsta sätet för landet United States off bluff.
USA har nu ett gigantiskt underskott på sin handelsbalans, dom köper astronomiskt
mer än dom kan sälja, hur tror Ni att det går, jag har min analys klar. Toppen att Vi
sa Nej , som JohanD gjorde, lägg in det i Er kalender,Vi kommer att stå jättestarka
om ett år,dvs vår stadsskuld i dollar krymper dramatiskt,Vi får mer svängrum.
USA är inne i en situation som med svenska termer skulle kallas "konkurs"
Det som händer i USA nu är exakt samma sak som med den sk "ITbubblan"
alla ser att det är på väg men "skygglapparna" på.
Det nya kommande konjuktur "lokomotivet" är nu Asien med Japan,Kina och Sydkore i spetsen.
Hur skall det kunna gå bra för oss, håll arbetslösheten nere till inte mer än 5 %.
Detta måste vara företagarnas högsta mål, människor är en investering.
Om en av deras maskiner krånglar så underhåller dom den till max.
Människan på deras företag bara finns där,se till att Ni underhåller dom också.
Sänk sjukfrånvaron till hälften. Sänk nivån på sjukersättning till 65 % av grundlön !efter 3 mån.
Inför en garanti att man får komma tillbaka till sin arbetsplats, när man är frisk igen !
Beträffande att sänka spritskatten.Följande kommer att hända. Folk dricker som dom
alltid gjort.Dom får mer pengar över till att handla andra momsbelgda varor.
Momsintäkterna ökar , handeln blomstrar. Dvs ett "nollsummespel" för finasministern.
DIXISv: SvenPon vs XML
så du söker alltså minne och logik?
jaja , så blir det väll för alla förr eller senare...
(lite ginseng kanske skulle hjälpa (?))
//RogerSv: SvenPon vs XML
och dom förrvirrade psykfallen som kör med "koka" och amfetamin.
Dvs sätt in kraft på droger i kombination psykiska störningar. Det finns två olika !
En som har en son som är inne i denna skit.Sv: SvenPon vs XML
http://www.microsoft.com/sverige/msdn/msdntv/
"Introduktion till XML
Talare: Per Ahlberg
Introduktion till XML lär dig mer om det universiella formatet för lagring och överföring av information. (längd: 25 minuter, 1 sekund) "
(Sista sekunden kan du nog hoppa över)
Kvällen är räddad, eller blev den inte det ?
Äntligen fredag!!!Sv: SvenPon vs XML
sådana brott som tex rån mot värdetransporter.
Överhuvudtaget så måste Vi ! varje kunde i affärer "banka skiten ur varje smårånare"
som försöker sätta sig på oss. Slå idjäl småpacket så fort dom visar tendenser !
Att råna dig på en mobiltelefon är lika allvarligt som att råna på miljoner kr.
Ta samhällsansvar du "Man" klappa ner småpacket om dom försöker råna. Döda dom !Sv: SvenPon vs XML
Citat :
En fråga till Polisen ?
På min gård i Västerhaninge har två bekanta blivit mördade !
(norrmannen i vägtunneln och en gooo kille på Ringvägen 82 som mördades i sitt kök)
Ingen mördare har hittats/eftersökt och åttalats !
Är det skillnad på resurser som sätts in ? Måste man vara stadsråd för att det
skall bli "highspeed" på våra mördarjakt ???
undrar Sven som gillar typen Danska Mordkommissionen, dvs ge Er aldrig.Sv: SvenPon vs XML
Skär halsen av småpacket , släng deras kroppar utan för deras mammors dörr.
Till syven och sist det är Ni mödrar som fostrar Era söner !!! till att bli goda.Sv: SvenPon vs XML
Skär halsen av småpacket , släng deras kroppar utanför deras mammors dörr.Sv: SvenPon vs XML
försökte genomföra på 30 talet. Alf Svensson är en stor hycklare,
"skamme Er som röstar på denna mörkermänniska"Sv: SvenPon vs XML
Vad jag har förstått så finns det vissa ytterst små bitar av DNA:t som man kan plocka ut, som är unika för varje människa men som inte innehåller någon eller i alla fall extremt lite information om en människas sjukdomar eller egenskaper. Denna lilla del är tillräcklig för att identifiera en människa men uppenbarligen inte tillräckligt för kloning och andra skumma saker. Denna information kan, enligt vad jag hört, lagras digitalt, så blod eller annat biologiskt material behöver inte lagras.
Varför säga nej till ett sådant register? Det kan ju bara användas för identifikation, vilket ju är bra om när någon gjort några dumheter? Det kan knappast missbrukas som jag ser det, vilket personnummer kan eftersom folk uppenbarligen snor andras "identitet"...
Jag håller med Alf Svensson, låt oss göra det svårare för brottslingarna.Sv: SvenPon vs XML
gå fram och råna vem dom kommer på, personligen kommer jag att
ge dom så allvarliga skador så dom kommer att minnas det restan av sitt liv !!!Sv: SvenPon vs XML
jag skiter väll i om staten har mitt dna , så länge jag inte gör något olagligt så har jag ju inget att vara rädd för...
det vore väll skitbra om vi kunde hitta rätt gärningsman på direkten istället för att göra samma tabbe som med 35åringen...
det skulle ju både spara pengar och lidande..
--
ge några bra anledningar varför vi INTE skulle ha ett dna register istället!
//RogerSv: SvenPon vs XML
Så SvenPon kan fortsätta mörda våra statsråd utan att nåt händer.Sv: SvenPon vs XML
Jag kan bara komma på en enda och den är allvarlig nog, iom ett dna-register så får staten en möjlighet att otillbörligt kontrollera vem som står bakom saker som t.ex. civil olydnad i form av propaganda, harmlösa brott osv. Detta i sig kan kännas som en liten grej men om ni läser 1984 eller 2001 så har ni bra beskrivningar över vad detta i förlägningen kan innebära.
Tro inte att jag är emot ett nationellt dna-register men jag varnar för följderna och anser att lagstiftningen kring användandet av detta register bör vara stenhårt och kontrollerad av minst två oberoende granskare.Sv: SvenPon vs XML
Men ok alla som söker asyl och vill invandra skall tillfrågas om dom vill lämna DNA.
Ungefär som Vi säger som är inne är du "Daktad" .Sv: SvenPon vs XML
Sv: SvenPon vs XML
försökte genomföra på 30 talet. Alf Svensson är en stor hycklare,
"skamme Er som röstar på denna mörkermänniska"</b>
Alf Svensson är en underbar person(vilken utstrålning!) och en bra partiledare, till skillnad från vissa S-politiker som enbart försämrar vårt samhälle så vill han ju något positivt och bra.
Så sluta gnälla på fina partiledare Sven! =)
/MichaelSv: SvenPon vs XML
Samtliga register över individer är "storebror ser dig" syndrom.
Även idag är det skrämmande vad man kan få fram för uppgifter på en svensk persons personnummer.
Det är även skrämmande att banker kan/får spåra och behandla uppgifter angående
dina uttag/köp via ditt minuten/bankomat -kort. Och därmed hålla koll på dig och vad du gör/befinner dig.
Missförstå mig inte, självklart ska dom hålla koll på uttag och
saldo samt insättningar. Men att kolla om uttaget från ditt konto verkar rimligt jämfört
med dina "normala" uttag?
MEN det medför även en säkerhet för dig.
Slutligen vill jag säga: DNA-Register eller register överhuvudtaget som kan säkerställa
din identet är ett magnifikt sätt att säkra brottslingar och annat otyg.
Men det ställer stora krav på beslutfattarna. Det är dom som bestämmer vilka som får
ta del av informationen.
Mitt skräcksenario är att fåraskocken blir så blasé att dom inte reagerar när det går
överstyr och DNA register får samma betydelse som ett personnummer.
*brr*
Tjingeling på'er
PeterSv: SvenPon vs XML
<b>>Vad jag har förstått så finns det vissa ytterst små bitar av DNA:t som man kan plocka ut, som är unika för varje människa men som inte innehåller någon eller i alla fall extremt lite information om en människas sjukdomar eller egenskaper. Denna lilla del är tillräcklig för att identifiera en människa men uppenbarligen inte tillräckligt för kloning och andra skumma saker.</b>
Nja... De flesta missförstår DNA, men det här är väldigt mycket närmare än de flesta kommer. Mutationer inom DNAn kan uppstå precis överallt, och med lika stor sannolikhet överallt. Man vet idag om ungefär 2% av vad DNAt används till. Det betyder att man inom statistiska felgränser kan plocka ut relativt få delar av DNA för att göra en jämförelse utan att komma in på direkt registrering.
Jag har nog lite mer av Trash:s inställning till det hela... fast mer "generellt". Låt säga att en snubbe hittar en pistol i en buske och tar upp den, men slänger tillbaks den igen. Har då den person som skjutit nån med pistolen burit gummihandskar så är personen som lyfte upp pistolen helt körd, eftersom folk tenderar att övertolka resultat. Det är så att säga att gå i "rätt riktning" för fort.
"Hellre ser jag tio skyldiga vara ute, än en oskyldig inlåst"Sv: SvenPon vs XML
Det är precis ett skydd mot detta jag är ute efter bland annat, frågan om vilken bevisbörda dna't skall ha skall alltså vara 100% klarlagd innan användning av registret. I ditt exempel där man finner en pistol med dna på så skall man alltså innan man går in i registret först avgöra om det dna man hittat skall anses vara bindande för brottet eller helt enkelt ett bevis på att en person befunnit sig på en viss plats vid ett visst tillfälle. Rätt utnyttjat så skulle brottsligheten kunna sjunka till närmare noll, fel utnyttjat skulle man kunna ta en rejäl makt över samhället.Sv: SvenPon vs XML
Karin Boye hade detta klart för sig redan på 40 talet.
JohanD har döpt tråden DEN ÄR MIN !
Alf Svensson är en djä.. mörkermänniska "charlatan" tycker SvenPon.
Varför tror Ni att alla dom andra partiledarna tagit avstånd från hans åsikter i denna fråga ?
Jo som väl är så finns det fortfarande folk i riksdagen som har huvudet i behåll.Sv: SvenPon vs XML
Det som jag tycker är det stora problemet med det här förslaget (det var väl Pia Kjersgaard som la fram det först, åtminstone i Skandinavien?), och alla andra förslag som "låter bra", är att majoriteten av folk jag träffar och diskuterar det med har en väldigt naiv inställning.
Kommer ett förslag av "högerkaraktär" så tycker i stort sett alla med högersympatier att det är jättebra, och att man borde föra in det omedelbart, utan att tänka på konsekvenserna. Vänsterfolk är däremot - lika naivt - av principskäl emot det. "Klart vi inte ska ha". "Tänk på de fattiga och de utsatta" (oavsett förslag).
Och det är naturligtvis samma sak åt andra hållet, men argumenten ter sig aningen annorlunda. Vänster säger "Tänk på de fattiga och de utsatta, vi behöver det här, ekonomin får komma i andra hand". Högern svarar med "Vi måste ha mer pengar till polisen", eller "Man kan absolut inte höja någon som helst skatt".
Och man kan ju ganska lätt dra paralleller till EMU-frågan...Sv: SvenPon vs XML
De är helt enkelt rädda för att vara politiskt inkorrekta, vilket är det farligaste man kan vara i det här landet. Alla har åsikter om t.ex. invandrarpolitiken men ingen vågar uttrycka mer än vad de gentligen tycker (se Janne Josefssons repotage).Sv: SvenPon vs XML
Hänger inte med riktigt.
Om jag förstått allt rätt...?
Det ni säger är alltså att jag skall strunta i XML, det är ute, och istället försöka lära mig DNA???
EDIT:
Och i så fall, rekommenderar Microsoft detta?Sv: SvenPon vs XML
Inom travsporten har man länge kört med ATG men inte insett betydelsen av C. Statens järnvägar, SJ, har i stället använt ATC men spårat ur vad gäller G. Den har de i stället överlåtit på Malena Ivarsson som har utrett G-punktens vara eller icke vara.
Själv är jag dock inte så förjust i just G, utan brukar köra med K:
TACK!Sv: SvenPon vs XML
Dels heter det väl tetriära, och dels så är väl det en tre-bas?
Snarare kvadriära tal i så fall.Sv: SvenPon vs XML
XML är ingen ny storlek på tröjor (Extra Medium Large).
Fortfarande gäller XL och XXLSv: SvenPon vs XML
> Dels heter det väl tetriära, och dels så är väl det en tre-bas?
Jag tänkte på "tetra" som betyder 4 (på grekiska?).
Men det är förvillande likt "tetriära" som har med 3 att göra (på latin).
Du har kanske rätt i att det skulle heta "kvadriära" (efter 4 på latin).
EDIT:
Hittade en sida som tar upp ordbildning på latinska och grekiska räkneord:
http://phrontistery.50megs.com/numbers.html
Enligt den skall det heta "quaternary" på engelska, vilket väl blir "kvaterniära" på svenska.
(Jfr "kvaternioner" som är en utvidgning av de komplexa talen.)Sv: SvenPon vs XML
XML är ingen ny storlek på tröjor (Extra Medium Large).
Du får poäng för association och rolighetskommentar !
Nu är ju jag inte den som som skryter men jag väger 95 Kg 1.91 lång och är hyffsat vältränad drar
Large och Extra Large om jag vill ha space :-) Har boxats i amtörligan.
Tyckte det var bra att "skitstöveln" Roberto fick sig en omgång.
Minns mycket väl när han gick omkring i Kungsträdgården och spelade "boss"
Historien hinner alltid ikapp dig ! Tänk på det småpack !Sv: SvenPon vs XML
Det var så det började ! Djä.. kvasi tänkande , djä.. nissar som försöker sprida sånt skit.Sv: SvenPon vs XML
Metoden att komunicera via XML mellan maskiner och system betyder att informationsmängden ökar en hel del.
Alltså som vanligt när Microsoft varit i farten igen så behövs mera datorkraft.
Så du har en del rätt i att det är skit.
eXtra, Memory, köp Large för det kommer att behövas.Sv: SvenPon vs XML
Vad tror Ni en hård tränare som skippar allt djä.. mjukis tjaffas och skapar ett
målmedvetet lag , eller "kärringsnacket" som många skribenter här i Pelles Forum
ägnar sig åt . Farmen eller Frame. tex? "kärringar mjukisar "
I natt 4:05 2003-10-06 blir det spännande , Jag vet inte det är två tuffa tjejlag, värdiga denna plats
i damfotbollshistorien.Sv: SvenPon vs XML
Idag fick Vi en ny Världsmästare i brottning , detta lilla land 9 miljoner har fler världsmästar per capita än något annat land i världen. Jag är stolt att vara Svensk , jag skiter i halsen på alla Er som snackar skit om det svenska samhällets styrning och mål.Sv: SvenPon vs XML
Om du uppfattade mitt inlägg som att jag verkligen menade att XML är ute, så missade du fullständigt poängen i det. Det var tänkt som svar på ett tidigare inlägg om DNA.Sv: SvenPon vs XML
Ang 3 G master.
Fullständigt övertygad om att du kan sätta upp 15 - 16 master i ett område.
Inte koppla dem överhuvudtaget till nån elkälla, du kommer att få in rapporter
om hur dessa master förstört deras liv. Djä.. bull och psykfall.Sv: SvenPon vs XML
......
så intressant är erat skitsnack hit o dit.Sv: SvenPon vs XML
Läs inte tråden då, jävla pucko...
>Ang 3 G master.
>Fullständigt övertygad om att du kan sätta upp 15 - 16 master i ett område.
>...
Läste en insändare i en tidning för någon månad sen, där man undrade varför alla klagomål är på mobiltelefoner och 3G-master, och inte på alla gamla radiovågor, typ TV-signaler, radiosignaler, osv. Det kom så vitt jag vet inte in något svar på den, och jag tycker att det tyder på att folk har alldeles för lite koll på vad det är frågan om för att kunna uttala sig. Skälet är helt enkelt att hjärnan innehåller mycket vatten, och att de signalerna har samma frekvens som vattnets egenfrekvens, vilket betyder att hjärnan "börjar koka".
Det finns alltså en tydlig potentiell risk med strålningen. Det verkar de flesta förespråkarna inte förstå. Och motståndarna har i regel heller inte det ringaste aning om ovanstående, och är i de flesta fall inte kvalificerade att uttala sig om risker. Och jag håller med SvenPon. Det är nog mycket "omvänd placebo" över det hela...
(och återigen kan man dra en parallell till EMU-frågan...)Sv: SvenPon vs XML
Även om diskussionen inte ger mycket kanske den kan vara komisk. Om det inte passar dig, så är det bara att ignorera den. Man ger sig inte in i ett samtal för att säga att samtalet är dåligt. Och se det så här: om du svarar så kommer tråden leva längre, låt bli det så försvinner den kanske fortare.Sv: SvenPon vs XML
Det är väl knappast Microsoft som är skyldiga till XML? Och om det ändå så vore så ska de väl i alla fall ha credit för de fördelar som XML har och tillsammans med skulden till bristerna (men crediten för det som är bra går väl till SUN eller någon annan anti-MS :-). Sen är de givetvis ansvariga för hur XML används i t ex .Net m m.Sv: SvenPon vs XML
Ge mig tre exempel på företag som släppt fräschare produkter än de gamla som kräver mindre datorkraft...
Det kanske går att hitta små oflexibla exempel men du lär knappast hitta några stora / komplexa.Sv: SvenPon vs XML
vad FAN har XML o göra med alf svensson och DNA? :DSv: SvenPon vs XML
Nja tre kan jag inte men ett åtminstone
Windows för Pocket PC 2003 kräver betydligt mindre kraft än version 2002
Måste gå till Microsofts historia.