Det är alltid ett djä.. gnäll att Vi männ inte respekterar kvinnoidrott ! Sport på TV väcker inget intresse hos mig. Oavsett om det är kvinnor eller män som spelar. KAnske om det använde dödliga vapen och sprang och hade ihjäl varandra. <b>Kanske nästa variant av Robinson. Vilket skulle påmina om filmen den japanska filmen Battle Royal. Där ett klass skolungdommar har ihjäl varandra tills det finns en kvar.</b> > KAnske om det använde dödliga vapen och sprang och hade ihjäl varandra <b> >Sedan har ju UF av alla de olika slag ett regelverk, vilket gör att man Kika på de tidigare säsongerna från UF, där finns bara 4 regler(om jag minns rätt): <b> Hur mycket hjärna är de bakom att hoppa upp å snurra med en pinne i ena handen? Alla Graciematcher e så innihelvete tråkiga. Tacka vet jag Sakuraba i så fall, den mest innovative fullkontaktsfightern som finns! <b>Kvinnor VM final ?
Jag påstår att det är 90 % männ som kommer att kolla finalen,resten kvinnor ???
Vaaa !!! har flickorna spelat VM final uhhhh, det viste jag inte, jag hade ju hunden och
barnen och resten att tänka på !Sv: Kvinnor VM final ?
Kanske nästa variant av Robinson. Vilket skulle påmina om filmen den japanska filmen Battle Royal. Där ett klass skolungdommar har ihjäl varandra tills det finns en kvar.Sv: Kvinnor VM final ?
Det skulle garanterat vara något sevärt, mycket bättre än folk som ränner efter
en vit? boll och lägger sig på gräset och gråter om de lyckas skjuta in den
i ett mål ;-)
/MichaelSv: Kvinnor VM final ?
Ultimate Fighting kanske vore något för dig att titta på då.
Iofs tror jag att dom "bara" använder kroppen.Sv: Kvinnor VM final ?
Ultimate Fighting kanske vore något för dig att titta på då.
Iofs tror jag att dom "bara" använder kroppen.
</b>
Sedan har ju UF av alla de olika slag ett regelverk, vilket gör att man
inte kan "ha ihjäl" varandra utan att bryta mot reglerna(bortsett från olyckor
som kan hända inom alla tävlingar).
>inte kan "ha ihjäl" varandra utan att bryta mot reglerna(bortsett från olyckor
>som kan hända inom alla tävlingar).
Det visste jag faktiskt inte, men det är mycket våldsamt i vilket fall som helst.
Sen finns det säkerligen andra sporter med lika mycket, eller t o m mer, våld.Sv: Kvinnor VM final ?
Inte bitas
Inte klösas
Inte göra tusen nålar
Inte peta i ögonen
Sparka i skrevet, knäa i ansiktet och dra i håret är fullt välkomna medel.
Numer har UF drygt 20 regler vilket gör de nästan till vilken kampsport som helst, värdelöst. Så kika på Pride istället.Sv: Kvinnor VM final ?
Numer har UF drygt 20 regler vilket gör de nästan till vilken kampsport som helst, värdelöst. Så kika på Pride istället.</b>
Tycker ändå att det känns ganska värdelöst att glo på det ändå, de hamnar alltid på golvet och kelas innan de slår in något omtåligt på varandra, mycket trevligare att se avancerade uppvisningar av Wushu eller någon annan kampkonst med lite hjärna bakom ;-)
(Dock inget ont om träningen som krävs för att ställa upp i en en UF-match, även den tar tid och är hård)...
Spenstiga och viga är dom, vilket man behöver vara då man ska dansa, men vid en riktig fight skulle dom få rejält med spö.
Håller med om att de inte är nå vidare kul att se när dom är nere på golvet å "kelas", mest pga. dessa drygt 20 regler. Förr kunde dom krossa kulor och armbåga sönder näsben, numer får dom "bara" slå med knytnäven och vrida sönder armar vid dessa lägen(vilket blir ett resultat av färre lägen vid offensiven).
Men om de är lite mer hjärna du söker så leta upp nån match där Royce Gracie är med, dock kommer de att bli lite kelningar där, men ack så bra.Sv: Kvinnor VM final ?
Problemet för folk som inte kollar UFC speciellt ofta är att man inte kan uppskatta grapplingen. Hade själv det bekymret länge, men man lär sig att se hur de i mycket besvärliga lägen kan upptäcka ett armlås eller ett benlås eller en strypning, och blixtsnabbt ta läget, samtidigt som de värjer sig för att motståndaren kan ta sig ur
Men ni som ännu inte uppskattar grappling kan ta och kolla på K1 istället, går på eurosport på måndagar har jag för mig. Muy Thai är ju ganska hårt också. Och med tanke på att de allra flesta som går långt inom fullkontaktsfighting har sysslat med thaiboxning, så har ju även det sin poäng.
Kan också rekommendera UFC Hits 1 och 2, för en hel del "vanlig" figthing, med rejäla knock-outs och extrema tekniker.
Angående reglerna: Slag mot oskyddade tryckpunkter har väl aldrig varit tillåtet (typ struphuvud, armbågar mot tinningen, osv.). Och att "krossa kulorna" är ju i stort sett omöjligt, alla bär ju suspensoar...Sv: Kvinnor VM final ?
Hur mycket hjärna är de bakom att hoppa upp å snurra med en pinne i ena handen?
Spenstiga och viga är dom, vilket man behöver vara då man ska dansa, men vid en riktig fight skulle dom få rejält med spö.</b>
Hur vet du det? Väldigt sällan stora mästare inom kampkonsterna som ställer
upp i tävlingar typ UFC. Sedan är det ju även helt upp till personen med, vissa
tränar thaiboxning hela livet utan att lyckas särskilt bra under fight.
I UF har man ett mål, att krossa moståndaren, i äldre kampkonster/sporter
har man även med en hel del viktig filosofi och vikten av psykiskt välbefinnande.
Man tränar inte för att besegra sin motståndare, utan att besegra sig själv och u
tvecklas även på det psykiska planet och inte bara på det fysiska.
Men visst, UF-matcher kan vara intressanta att se då och då, och absolut mer
intressant än fotboll, som denna tråden från början handlade om ;-)
/Michael