Varför spyr jag sånt hat, Joooooo förolämpad , nöjd hur jag kom ur greppet :-) Sven är nog bara upprörd som tusentals andra som blivit förnedrade genom att ungdommar rånar dem. Ganska ofarligt speciellt om man är ung då man inte kan få fängelse samt att samhället inte ens har resurser att ta hand om psykfallen som har livet av fullständigt oskyldiga medborgare. det går väll lätt att lösa... Ett finger? > Till slut blir det inte mycket mer kvar än bålen och då borde de kunna hålla sig på mattan Jag har en släkting som blev av med ett halvt finger i en papperspress. Jag antar att hon är märkt som brottsling efter att din straffmodell är införd. Ett halvt finger räknas inte, hon har säkert varit otrogen så Ok med de lagar vi har här så blir säkert DU anmäld för våld mot minderårig eller något annat konstigt... Jag fattar inte hur folk i Sverige tänker. <b>är jag rasist om jag tycker att icke svenska medborgare ska utvisas om de begår brott?</b> Problemet med att unga gör brott ligger hos föräldrarna som inte kan se efter sinna barn. Ska dagsböter betalas, skicka detta till föräldrarna i stället.Jag klarade mig !!!!
Därför att den gamle gubben 64 komihåg dom trix som lärdes ut av en
kung inom självförsvar från kustjägarskolan. Tack min vän "Where ever you are"
Som Ni förstår så var det "chipps" från icke här långvarit boende som försökte råna mig.
Förslag amputera ett finger på dem varje gång dom blir dömda för rån.
Det bli lätt att känna igen dom !
Alla "snorungerånare" skall behandlas som "hästtjuvar" ,sen får Ni själv räkna ut resten.
Våldtäckt , rån samma straffskala.Ett finger för varje dom.Det blir så lätt att känna igen dom.
Bara den djä.. inställningen Vi har inga pengar , Ahhh vi rånar en gamal gubbe.
Den här gången gick dom på "pumpen". "Jag ber" Låt det bli så flera gånger.
så Vi får slut på denna sk ungdomskultur.Sv: Jag klarade mig !!!!
>Våldtäckt , rån samma straffskala.Ett finger för varje dom.
Stavfel: Två fingrar.
>Det blir så lätt att känna igen dom.
Menar du att varenda stackare som har blivit av med ett eller flera fingrar (exempelvis p.g.a. en olycka) ska behöva anklagas eller misstros för att vara en brottsling?
MSSv: Jag klarade mig !!!!
Som alternativ till Svens lite hårda metod kan det vara dags att damma av den gamla svenska stupstocken där brottslingar fick sitta fast i på stadens torg så att alla kunde gå förbi och spotta på dem.
Bra att du fixade situationen den gången Sven.
Jag var i Shanghai i februari och hade fått för mig att det skulle var mycket farligt på gatorna där på kvällen. Erfarenheten därifrån är att det var tryggare att gå där än i en svensk småstad en vanlig sommarkväll (bortsett från en kaotisk trafiksituation).Sv: Jag klarade mig !!!!
tattuera fingerstumparna i någon fin färg på brottslingarna..
gröna kanske ..
//RogerSv: Jag klarade mig !!!!
Ta hela j***a handen. Finns inga händer kvar, tar vi bara foten. Till slut blir det inte mycket mer kvar än bålen och då borde de kunna hålla sig på mattan ô¿ô
cya,
/PatrikBSv: Jag klarade mig !!!!
"It's just a flesh wound!" ;-)Sv: Jag klarade mig !!!!
Sv: Jag klarade mig !!!!
Näää men något måste göras för att komma åt denna ungdomskultur.
Skit samma om det är en mobiltelefon eller vad det nu är,det måste åtgärdas
snabbt,dvs domen skall komma direkt senast efter en vecka.
Dom mörkhåriga ungdommar som hoppade på mig är nu identifierade och förhörda av Polis.Sv: Jag klarade mig !!!!
btw.
är jag rasist om jag tycker att icke svenska medborgare ska utvisas om de begår brott?
//RogerSv: Jag klarade mig !!!!
För småbrott får man antingen 10 års fängelse eller lite böter, och för stora brått på man kanske 3 år, 12 på sin höjd...
Varför har inte Sverige ett system där återfallsbrottslingar får hårdare straff för varje brott?
Min filosofi är: Alla kan begå ett brott. Även jag kanske kan snatta nånting i framtiden, vem vet vad frestelser kan få en att göra? Men en gång är väl ingen fara..?
Däremot om jag gör det tre gånger är det ju en vana, och då tycker jag själv att det ska hända nåt hårt, så man fattar att det inte är nyttigt.
Det är lite störigt när man läser i tidningen om någon som åker in i fängelse för tionde gången, varför inte låsa in honom i 10 år då, så fattar han att det inte är ett härbärge?Sv: Jag klarade mig !!!!
Ett problem med det där är att många som gör "vanliga" överfall och har "invandrarbakgrund"
är väldigt unga, och dessa kan man ju därför inte skicka hem.
Men visst, gäller det en vuxen som begår ett brott så ska denne även få ta konsekvenserna
för sitt handlande.
Dock får nog någon rensa upp lite i socialdemokraternas integrationspolitik innan man tar till så pass
hårda straff...
/MichaelSv: Jag klarade mig !!!!
Då svider det nog lite mera. Tror nog att föräldrarna skulle reagera lite mera då.
Det är larvigt att dömma till dagsböter om man inte har någon inkomst.