Betalning med kreditkort på nätet suger
Tja,
Någon mer än jag som upplever att det suger att betala med kreditkort på nätet? För några dagar sedan skulle jag prenumerera på Cloudmark SpamNet, och när jag skulle använda mitt VISA-kort där så behövde jag fylla i adress m m. Problemet är ju vad man ska skriva i fältet State som amerikanarna aldrig lär sig ta bort när det är utanför USA. Ibland får man inte ens lämna fältet tomt!! Nåväl jag testade med tomt och med S. Ingen lycka.
Sedan började jag labba med postnumret, ska det vara mellanslag i postnumret eller inte? Nu hade jag testat fyra olika kombinationer. Fortfarande ingen lycka!
Hmm...kanske ska jag skriva "Hultqvist Per" i stället för "Per Hultqvist" eftersom det står i den ordningen på kortet. Åtta olika försök nu...ingen lycka.
Kanske har dom vänt på expirationdate. Jag testar för säkerhets skull 03/04 och 04/03...här tröttnade jag efter ungefär 10 försök. Varje gång fick jag ett felmeddelande som inte sa ett skit.
Idag kollade jag på kontot. Beloppet står 11 ggr under skyddad belopp...grattis!!!! Denna gång gällde det dock bara $3.99 per transaktion så det är ju inte hela världen.
Nyss skulle jag köpa DataDynamics ActiveReports på deras hemsida. Återigen, felmeddelande som inte säger ett j#"¤a skit. Här behöver jag inte skriva in annat än namn och expirationdate utöver kortnummer. Testar med förnamn+efternamn och sedan med efternamn+förnamn. Provar dessutom med både mitt MasterCard och mitt VISA, utan lycka...troligen drar dom väl $499 för varje försök denna gång också, på båda korten....aaararrggghhhh!!!!!!!!!
Och Ja, det fanns tillräckligt med pengar på båda korten, dock vet jag inte hur det ser ut nu efter att shoppat 7-8 licenser av ActiveReports :-)
Svara
Sv: Betalning med kreditkort på nätet suger
Slog mig nu att jag inte testat att dela upp kontonumret med mellanslag...*suck* det blir ju hur jävla många varianter som helst att testa.
Svara
Jösses, själv har jag det så fiffigt att jag har sparbankens E-kort som fyller i allt detta krafset åt mig, så slipper jag fibbla själv med eländet.
Fast oftast så tycker jag att det brukar fungera rätt så bra att handla.
/Anna-Karin
Svara
Hmm jag har själv FörseningsSparbanken, kanske borde titta på den tjänsten.
Jag har handlat ett antal gånger utan problem t ex på Amazon, men nu sista tiden har det bara strulat...
[Edit] Anmälde mig just till E-Kort och testade igen men samma fel. Bra tjänst dock, det känns tryggare att kunna sätta maxbelopp och tidsbegränsning. Tack för tipset...
Svara
Håller med Coug om att Ekortet är helt suveränt, använder bara det när jag handlar över internet. Enkelt, tryggt, smidigt.
Angående vad som skall skrivas i "State" brukar jag skriva "N/A" och det har funkat utan problem på dom ställen jag handlat
Svara
Tack Coug och Ulf för tipsen.
Fick nyss veta att anledningen till att sista köpet inte gick igenom var "att jag hamnat i en slumpvis utvald transaktion som skulle granskas för att förhindra bedrägerier". Verkar rätt fånigt att presentera detta som en felaktig transaktion eftersom kontentan blev att jag provade med MasterCard, VISA OCH ett e-kort-nummer. Är inte det lite misstänkt beteende, att testa flera kortnummer? :-)
Nåja, nu har jag fått mitt program i alla fall....
Svara
Hej
Som ett tips till programmet (jag tror du menar det som man kan installera för att generera kortnummer mm)
Du kan även gå till:
https://ekort.foreningssparbanken.se
för att där mata in dina uppgifter, det gör att du inte behöver sitta på din egen dator när du skall generera nya kreditkortsnummer.
Svara