Äntligen ett Landsting som tänker i rätt riktning. Jag betalar skatt för att ha tillgång till sjukvård, vare sig behovet av vård är starkt eller svagt så betalar jag skatt för att kunna utnyttja den när behovet finns. Om jag inte kan göra det så borde jag betala en lägre skatt. Hörde en bra grej hur det funkar i Kanada. Där drar dom 150 kr i mån för Han måste syfta på Ölandsbron...alla raggare som åker över vid midsommar...huvva....stoppa bron... Jag gillar raggare med stora miljöförstörande bilar, mycket sprit och massor av party... Jooo har lyssnat på en massa "förstå sig pååare" <b> Avskaffa alla djä.. byråkrater som inte gjort ett ärligtHeja Östergötland !
Dvs det finns en viss penningpåse , då gäller det att prioritera.
Största vårdbehovet skall gå först. Vansinne som här i Stockholm att
Landstingsskatten skall höjas med 60 öre/hundring. Jag pallar utan vidare
men det gör en 100 lapp mer i mån. Nu får Vi äta upp moderaternas
skatteparadistankar. Dom borde ta me faen åtalas för misskötsel av sitt fögderi.
Det är helt åt helvete att en politiker kan sitta och bestämma bla ekonomi
och inte få stå till svars för sina beslut.Sv: Heja Östergötland !
Så svårt är det att komma på att sjukvården i Östergötland är på väg i fel riktning, jag läste att i det västmanländska landstinget (jag förutsätter att det inte är något unikt) försvinner runt 30% av pengar på administration, det kanske är där även Östergötland borde spara sina pengar och inte på vårdtagarna.
Och du ska vara socialdemokrat (kännetecknas av medmäsnklighet och lika för alla vilja enligt de egna representanterna), prrrth säger jag bara.Sv: Heja Östergötland !
alla anställda och som är direkt riktat till sjukvård ,punkt slut.
Här dribblar vi med sjukvård pendeltåg mm i en djä.. röra.
Jag har en socialdemokratisk grundsyn,men är realist det finns gränser för
hur mycket skatt man kan plocka.Gamla socialdemokrater är vana vid att
rätta munnen efter matsäcken, det gäller speciellt i denna fråga.
Visst Trash sparka en massa byråkrater sk administratörer i "röva" och spara.Sv: Heja Östergötland !
Sv: Heja Östergötland !
Rädda bron!Sv: Heja Östergötland !
Det Östergötland gör är att visa på hur det är idag !. Som man säger, modeord gjort det "transparent". Det är "helsjukt" heep ! att det skall vara skillnad var man blir sjuk.
Det skall "snabbt som en höna skiter" bildas ett Sjukvårdsverk.Dit går hela Sveriges
skatter som avser sjukvård.Sen fördelar man inkomna medel exakt och rättvist
på alla i dag Landsting. Avskaffa alla djä.. byråkrater som inte gjort ett ärligt
handtag i hela sitt liv.Sv: Heja Östergötland !
handtag i hela sitt liv.</b>
Oj, låter nästan som gamle Sven har börjat fundera på om den borgliga politiken
kanske inte är så fel egentligen.
/Michael