Satt och tänkte på något rolig. Då startar jag ett nytt parti då jag inte anser att erat parti skulle klara och sköta landet! Skulle börja med att vara kulturminister. Då ska jag förbjuda all musik som jag inte gillar, och tvångsmata folk med min musik. Det blir punk, rave, 60-tals- och 80-tals-pop. Jag vill ha rollen som "mannen bakom Pelle" eller "Pelles vänstra hand" :-) Eller man kanske skulle vara en gerillarörelse - bara för att det är tufft. Jag hade ställt upp som ledare för de där kvasi-militära styrkorna som på ett eller annat sätt endast förtrycker folket och inte gör någon nytta alls... Jag vill bli Moralminister etik , språkvård och "Besserwisser" jägare i landet Pellepolinesien. "Flaggan skall vara röd med ett gult kors." Som skåning undrar jag varför "usch och fy" förknippas med skåningar.. Snart skickar jag mina kvasi-militära styrkor på dig... ;) Får inte jag var med? Du vet jag som skrivit mest inlägg här på pellesoft om inte jag misstar mig. :P Jag vill vara den som bygger ut ön med grus och pirar, kanske en brygga och lite palmer samt gräsmatta och några barer. Sen får ni ta och vattna, klippa gräs och fixa resten ;-) Som en riktig gnällbälting har jag svårt att förstå och uttyda de gutturala läten skåningar kallar för tal... Sedan så är det ju ert fel att vi inte har någon landbrygga till tyskland, åtgärda dessa brister först så kan vi snacka om gult och rött sen ;-) Andreas skrev>Får inte jag var med? Du vet jag som skrivit mest inlägg här på pellesoft om inte jag misstar mig. :P Pelle, låter som Matrix Reloaded, "The architect" ;) Molle Kärringar? Fjollor? Hm... Du platsar Lisbeth. > Skulle också kunna tänka mig att få in Farmen Qristina. >BTW, Hjorten är mer man än dig Sven, ty en riktig man vågar visa sina äkta känslor och inte gömma sig bakom dem... Jag har inget emot att vara en fjolla per definition då jag vet att riktiga män har inget behov att trycka ner andra. Riktiga män dricker bärs, har krokodiler i badkaret, käkar taggtråd och ser till att toalett-bättrelukt-grejor säljs till intet ont anande kvinnor. Riktiga män gråter en skvätt ibland också... >Så män av din typ klarar inte av att skaffa tjejer? Det är ju jätteroligt! Bra ide , jag anmäler mig som rösträknare. Vi kan väl istället låta datorn räkna rösterna? Skulle kännas tryggare ;) Bra Molle hitta på ett koncept för röstning. Tar väl ett Ebba grön-citat: >"Det är inte som förr, ni är dom döda, vi är dom nya, ta fram det nya." >Som en riktig gnällbälting har jag svårt att förstå och uttyda de gutturala läten skåningar kallar för tal... Sedan så är det ju ert fel att vi inte har någon landbrygga till tyskland, åtgärda dessa brister först så kan vi snacka om gult och rött sen ;-) >Jo, jag förstår heller inte vissa skånska dialekter (det finns flera)... > Då kan man ju inte bli full på resan dit och tillbaka!!! själv skulle jag kunna tänka mig att vara idrotts- och häslo minister. Fascist! <b> >själv skulle jag kunna tänka mig att vara idrotts- och häslo minister. >Och tillåtna sporter bör vara Irländsk julafton, Boccia, Bärsboll och Ryska posten vid de tillfällen minst två av fem deltagare är kvinnliga. >Vae faen skrever duuu , fronsajer du din morsmilk. Inget bra Budda !!!! >En pantolla i flabben borde du ha! > Skrev ambassadören från Svedala "Sjäv skulle jag kunna tänka mig titeln President." :-) *LOL* :-) :-) Sverige har redan en fjollig ledare så en till spelar mindre roll... Bhuu . Göran har gått igenom de flesta soldatprov som räknas.Jag vet ! Var inte Göran Persson en Malaj eller var det någon annan högpolitker det :)Pellesoft som land :)
Om Pellesoft skulle vara ett land, vad skulle vi ha för regeringsposter :)
Pelle kan ju vara Statsminister.
Jag vill vara IT-minister (Har för mig att det finns sådant)
SvenPon kan vara JustitieMinister (Han har ju så trevliga idéer :)
Cougarina kan vara Skolminister (Är bra på se stavfel och det)
Chatis kan vara Transportminister (Brum brum)
Vad mer kan man ta , känner ni er träffade av någon post så skriv.
Skulle vara kul att se om man får ihop en "regering" *asgarv*Sv: Pellesoft som land :)
/MarcusSv: Pellesoft som land :)
När det var klart skulle jag bli den som bestämmer om sport och ge statligt stöd till ett nationellt ultimate figting-lag. Sen skulle jag kunna ta ett glassigt jobb som finansminister (de verkar inte göra speciellt mycket ändå).Sv: Pellesoft som land :)
Sv: Pellesoft som land :)
<b>Frihetsfronten "Linux till folket" - Pellesoftregionen.</b>
<b>Partisanledare:</b> jag
En arme med linuxflaggor, logiska bomber och Apache-servrar. =)Sv: Pellesoft som land :)
Flaggan skall vara röd med ett gult kors. Mynt pellets .
Nationalblomma Pellagonia. Huvudnäring Pälsfarmer (den var dålig!).
Enl. lag skall alla katter i landet vara Svanslösa. Sv: Pellesoft som land :)
Nä usch och fy, då kan man ju misstas för att vara skåning. Svart med benknotor och ett tangentbord tack...Sv: Pellesoft som land :)
Ni kan helt enkelt kort och gott kalla mig "konstruktören".Sv: Pellesoft som land :)
Andreas kan bli vice Skolminister chef för Ecklesiastikdepartementet och med ansvar
för att alla utgående skrivelser blir rättstavade. Cou är hans övervakare med läderpiska.
>snacka om gult och rött sen
Flaggan skall vara röd och gul Pelles färger sen kan jag ge mig på korset.
Vi kan ha två korslagda köttbullar i mitten det blir snyggt.Sv: Pellesoft som land :)
Funderar på vad jag kan få för befattning...
Avslappningsminister? Opinionsbildare iaf.Sv: Pellesoft som land :)
Du är predestinerad som Kulturminister , men jag börja bli orolig för
kvoteringarna Vi måste ha in fler av det "svaga könet" ,annars blir Vi påhoppade
av en massa rödstrumpor. Kan Vi inte ta in Hjorten och några andra kärringar/fjollor,
det finns ju en del att välja på här i Forumet.Min uppfostran förbjuder mig att peka ut dom.Sv: Pellesoft som land :)
Vet inte om jag vill vara med i en regering, man förnedras p g a kön...
Fast kanske det skulle behövas en utbildningsminister?
"Ni gnäller över alla höns som finns - men ägg, det vill ni ha!"Sv: Pellesoft som land :)
Jag har vidtalat JO Karlsson ,han kan också tänka sig ställa upp.
Men Vi får väl utlysa en valdag och bestämma oss för hur många minstrar Vi skall ha.
Med fjolla/kärringar menar jag sådana med "snopp".
Skulle också kunna tänka mig att få in Farmen Qristina.Sv: Pellesoft som land :)
Så mycket snopp behöver ingen....
Varför ska vi ha en valdag, vi bygger en demokratisk diktatur med Pelle som diktator och tronföljden baseras på medlemsid. Demokratin får bestå av allas förmåga att önska fram ett resultat, sedan så besätter vi ministerposterna i enligt tronföljdsordningen.
BTW, Hjorten är mer man än dig Sven, ty en riktig man vågar visa sina äkta känslor och inte gömma sig bakom dem...Sv: Pellesoft som land :)
Ohhh!!! jag går in i min kammare och gråter . Visste inte att du var med i fjollornas klubb ;-). Ok då ,
Vi får väl hitta på en fördelning så att "snoppfjollor" får några representanter.
Men det får inte bli för många mjukisar för då kan Vi inte återinföra dödstraff
med stening för diverse brott som kan inträffa bland undersåtarna.
Dom kommer ju att para sig kors och tvärs så Vi kommer att förlora kontrollen över demografin.
Men grunden blir ju att Pelle den I Johansson får diktatoriska befogenheter tills första
riksdagen har hunnit samlats.Då skall successionsordningen bestämmas.
Fö tycker jag att denna ordning skall gå efter "anciennitet"Sv: Pellesoft som land :)
> Men det får inte bli för många mjukisar för då kan Vi inte återinföra dödstraff
> med stening för diverse brott som kan inträffa bland undersåtarna.
De vi vill ha livet skickar vi till Kina, då behöver vi inte vara inhumana...
> Dom kommer ju att para sig kors och tvärs så Vi kommer att förlora
> kontrollen över demografin.
Så män av din typ klarar inte av att skaffa tjejer?Sv: Pellesoft som land :)
Whoow *LOL* dom älskar Chean Connery typer med hår på bröstet och 20 cm.Sv: Pellesoft som land :)
Vi sätter ihop en röstningssida och ser vem som får vilken post, så gör vi en Pellesoft-regering!Sv: Pellesoft som land :)
Som Stalin sa "Det är bra att folk får rösta,men det viktiga är dom som räknar rösterna"
Man ser hur det gick i landet på andra sidan stora vattnet, en som heter
W Bush blev vald därför att rösträkningen skötes av en suspekt kapital maffia.
Så skall Vi inte ha det i Pellepolinesien. ! tycker jag (som är mutbar och kan ändra mig ;-).
Vi måste ha kvotering så det inte kommer in för många "snoppfjollor"
Dom spruckna "fjollorna" är välkomna , dom kan man ju kn...Sv: Pellesoft som land :)
Men alla som ställer upp skall avge ett kortfattat handlingsprogram om hur dom vill
ha det i Pellepolinesien.
Jag avger mitt nu. "Tycker dom som är äldst skall ha mest att säga till om"Sv: Pellesoft som land :)
"Det är inte som förr, ni är dom döda, vi är dom nya, ta fram det nya."Sv: Pellesoft som land :)
"Ring ut det gamla året , Ring in det nya" Anders DeWall:s Tennison:s djupa dikt.
Inget nytt under solen, ej hellre under kjolen.Sv: Pellesoft som land :)
Jo, jag förstår heller inte vissa skånska dialekter (det finns flera)... Och vad ska man med en landbrygga till tyskland? Då kan man ju inte bli full på resan dit och tillbaka!!!Sv: Pellesoft som land :)
Vae faen skrever duuu , fronsajer du din morsmilk. Inget bra Budda !!!!
Nu får du skarrpa dej. Du sjunk en djä.. massa poäng genom dit inlägg.
Fö är jag trött på "fittfjollor" som har fel på sina testestronhormoner.
Det är en avart som naturen kommer att fixa till. Det finns testestron och östrogen
låt det bli vid det. Låt oss slippa en massa "mjukisfjant" .Sv: Pellesoft som land :)
Resan dit är för dyr för att bli full på, men när man väl är framme är det ju bara att hålla promillehalten hög och jämn ända tills smuggelspriten är slut...Sv: Pellesoft som land :)
De enda sporterna man skulle utöva i pelleland skulle vara orientering, längdskidor och cykel. Fotboll och Ishockey skulle det bli dödsstraff på, och jag skulle göra lag på 30 minuters obligatorisk jogging 4 ggr i veckan.Sv: Pellesoft som land :)
Sport är bannlyst om det inte utövas i glatt umgänge med gratis öl tillhandahållen av hälso/renlevnadsministern Sven. Och tillåtna sporter bör vara Irländsk julafton, Boccia, Bärsboll och Ryska posten vid de tillfällen minst två av fem deltagare är kvinnliga.Sv: Pellesoft som land :)
De enda sporterna man skulle utöva i pelleland skulle vara orientering, längdskidor och cykel. Fotboll och Ishockey skulle det bli dödsstraff på, och jag skulle göra lag på 30 minuters obligatorisk jogging 4 ggr i veckan.</b>
Jag hade redan paxat idrottsminister, och det var nog fan tur det!
Ultimate Fighting ska vara lagligt och statligt sponsrat. Alla sporter som inte går ut på att direkt lemlästa eller döda andra människor ska vara lagliga, och man skall i största möjliga mån undvika sådana incidenter.
Sen skall naturligtvis hockeyn och fotbollen va kvar. Det kommer inte finnas någon som tvingar någon annan att titta på det. Däremot är jag lite tveksam till just längdskidor. Utförsåkning av de flesta slag ska finnas; skidor, bräda, antagligen telemark och kanske snowblades. Okej... längdskidor får finnas, men då får det inte störa de vanliga backarna. All längdåkning nere i dalarna, inne i skogen.Sv: Pellesoft som land :)
Right on!!!!Sv: Pellesoft som land :)
>Nu får du skarrpa dej. Du sjunk en djä.. massa poäng genom dit inlägg.
E du helt hied din mögtocke? Du ska ju snacka om att fronsaja dig morsmilken du som flyttat norrut... En pantolla i flabben borde du ha!
>Fö är jag trött på "fittfjollor" som har fel på sina testestronhormoner.
Mitt testosteron är det inget fel på.. ;)Sv: Pellesoft som land :)
Nu skall inte Vi predestinerade ministrar komma i luven på varandra.
Jag Trycker en kyss på din din "flada panna" !
Nej Molle bygg upp en valcermoni, tryck upp valsedlar SvenPon skall vara förtryckt.
Sen tycker jag att man skall börja att rekrytera bland Skåningar så det blir
ordning i landet från början. Pelle från "fjollträsket" blir President,så det ser
ut som att Vi har demokrati. Sen välter Vi av honom genom stadskupp efter några dagar.
Sjäv skulle jag kunna tänka mig titeln President.Sv: Pellesoft som land :)
Borde nog vara "Enfaldig härskare" ;-)Sv: Pellesoft som land :)
Det är Ni som väljer ;-) Vill Ni ha en stark president , eller vill Ni ha en "fjolla" ???Sv: Pellesoft som land :)
Han är ingen ! FJOLLA ! Du är det möjligtvis . Tycker att röstningen skall börja !!!Sv: Pellesoft som land :)