We meet again, don´t know where don´t know when Vera Lynn 1937 Om jag inte hunnit somna då så dyker jag upp! Sitter på jobbet nu och kommer hem ganska lagom till 10... Ungefär som bonden som skickade telegram. Njaaa man kan väl skriva som jag gjort eller ? Angående kommatecknet. Jag har alltid fått lära mig att det ska vara "...jag kan så, så ...". Det är så det skrivs i vanlig text, och personligen tycker jag inte det är något problem, snarare tvärtom. Det är "fel" att skriva med mellanslag runt. Det är nog en yrkesskada jag har . VAR TYDLIG !!! Ett rart ämne på tråden. Är en inbiten Melodikryssare, arvegods. Har ni någon tradition att mingla i chatten efter krysset, eller är detta bara en engångsföretelse? Mjaha? Fysiskt träffas? Jag bor i Sveriges outback, så det är nog nepperligen aktuellt... tyvärr. Själv var jag med första gången, ooh var roligt det var!Melodikrysset
Tänkte bara påminna om att det kryssas i Mingelrummet på chatten i morgon mellan 10.00 och 11.00.
Om du inte har en tidning till hands så kan du lösa krysset på nätet:
http://www.sr.se/p4/melkryss/digitalkryss.stm
Gnugga musikknölarna och väl mött på chatten i morgon.
//Anna-KarinSv: Melodikrysset
We will meet again.Sv: Melodikrysset
Sv: Melodikrysset
"Om jag kan så , så kommer jag inte , kan jag inte så , så kommer jag"
Kan bli ekivokt om man har sådant sinnelag :-)Sv: Melodikrysset
"Om jag kan så kommer jag inte, kan jag inte så kommer jag"
Skall det väl ändå vara?!?Sv: Melodikrysset
Förresten någon blev irreterad av att jag skriver mellanslag ihop med , (komma)
tycker det blir klarare och mer lättläst eller ?Sv: Melodikrysset
Har man mellanslag runt kommat ger det samma effekt som vid särskrivning - det ger ett "stopp" i texten, snarare än lite luft. Det är inte en allvarlig felskrivning, men för folk som är noga med skriftspråket på såna detaljer så är det lite irriterande.
Det finns en annan symbol som är bättre om man skall separera texten och det är "-", på det sättet jag använt det ovan.
<b>samma effekt som vid särskrivning - det ger ett "stopp" </b>
My two cents.Sv: Melodikrysset
Slå ihjäl fienden , om han inte omedelbart sträcker händerna i luften!Sv: Melodikrysset
SmutsSv: Melodikrysset
Vi brukar träffas och lösa krysset ihop, vi är väl allt från 2-5 personer som löser och vi har väl löst det en 5-6 veckor tror jag.
Så känner du för det är det bara att haka på på Lördag.
//Anna-KarinSv: Melodikrysset
SmutsSv: Melodikrysset
Sen dess har jag vaknat efter klockan 10 varje lördag...Sv: Melodikrysset
Näe, vi träffas på chatten och så hjälps vi åt att lösa krysset.
IRL skulle nog kosta en slant eftersom inte alla bor i samma vackra stad som jag.
/Anna-Karin