Skall det var så djä.. svårt för Svenskt rättsväsen att få fram ett fall. Är nog inte så lätt misstänker jag att få till ett fall då jag antar att majoriteten åker till "hemlandet" för utförandet och vittnena då oftast består av släkt o.dyl. >åker till "hemlandet" för utförandet och vittnena då oftast består av släkt o.dyl. >Om man då finner att det skett så är båda föräldrar brottsliga Därför att dom är skyldiga att se till att deras barn inte blir "otillbörlgt" misshandlade! Kan någon straffas i Sverige, för en händelse som >Därför att dom är skyldiga att se till att deras barn inte blir "otillbörlgt" misshandlade!Könsstympning !
Döma föräldrarna till ungefär 1-2 års fängelse för barnmisshandel.
Det skulle ange tonen och visa vägen för hur sådana här vidriga avarter skall dömas.
Till rättelse för dom som har sådan kulturer och till vanagel åt dom som blir dömda.Sv: Könsstympning !
Fast nog borde det gå om bara någon gav sig fan på det! Sv: Könsstympning !
Tycker inte det skulle vara kränkande om skolsköterska/skolledning misstänker
att sådant har skett får befogenheter att se till att saken blir undersökt på ett
korrekt intrigitetsvårdande sätt.
Om man då finner att det skett så är båda föräldrar brottsliga och båda skall
dömmas för grov misshandel. 1 - 2 år.Sv: Könsstympning !
Och hur skall du bevisa att det är föräldrarna som är skyldiga? Finns svårigheter där men visst skulle det vara ett steg på vägen om t.ex skolsköterskor hade någon sorts anmälningsplikt vid misstänkt misshandel (av alla slag).Sv: Könsstympning !
Fö helv.... som Far/Pappa är du skyldig att skydda ditt barn.
Vem fa.. skall barnet annars lita på om dom inte kan lita på sina föräldrar ???
Man omskär pojkar, det är bra ! därför att dom inte skall överföra sjukdomar
som samlas under förhuden.
Men att man med kniv går in i en flickas underliv för att undertrycka deras
sexuallitet är sjukt ! och av Gud och av Allaha förbjudet!!!
Min sambo sammanfattade allt i en enkel mening/ord. "Gubbvälde".Sv: Könsstympning !
inträffat utanför Sveriges gränser? Om händelsen
dessutom är laglig i det land där den inträffade.
Och dom skyldiga dessutom är medborgare där.
Jag bara undrar...
Sv: Könsstympning !
>Fö helv.... som Far/Pappa är du skyldig att skydda ditt barn.
Visst. Problemet är att föräldrarna inte kan bli straffade för det andra gör såvida det inte kan bevisas att de är inblandade! Om mitt barn åker på stryk ute på stan så kan ju inte jag bli straffad för misshandel såvida jag inte är inblandad.
Håller med dig om att de e fördj.vligt men problemet e att få det att hålla juridiskt.