Lyssnar mycket på P1. Det finns nu en utredning på att Att bo i ett så dyrt hus behöver inte betyda att man har en högre inkomst än en industriarbetare, man kanske prioriterat annorlunda. Trash, du ska inte begära omöjligheter av Sven, att tänka före han öppnar munnen (knappar igång på tangentbordet) är nog att begära för mycket. Guud ! va Ni svara intellektuellt *LOL* Mmm, men det är ju sossarnas fel att det är så, skattesystemet skulle vara enklare om man sade "alla inkomster (pengar som tillfaller dig) är skattepliktiga med 30%, inga avdrag beviljas" istället för att låta folk göra avdrag för var och varannan detalj de sysselsätter sig med. För övrigt betalar nog högavlönade mer skatt än lågavlönade iom att de faktiskt betalar moms på sina nyförvärv. Förresten jag drog in 9000:- idag på AktieSM , låtsas pengar. <b>Det är häftigt att betala skatt :-) </b> >lättlurad socialdemokrat! :-) mmmmmmmmmmmmmmm ! Det skulle jag göra med glädje :)Det är häftigt att betala skatt :-)
folk som bor i > = 2 miljonshus , med förmögenheter mm. mm.
Betalal !Mindre! skatt i kronor än en normal fabriksarbetare.
Man kan sitta på en förmögenhet och "skrika varje gång man skiter" när man inte får behålla.
Vem tror Ni att dom röstar på ? Dom förtjänar bara förakt .
Den som skrev att Högmod var den första Dödsynden har i princip rätt men!!!
Girighet är den största dom går hand i hand !!!Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Min mormor bor i ett dyrt hus och betalar nog betydligt mindre skatt än de flesta andra, betyder det att hon är girig? Hennes inkomst är pensionen och ränta på sparade pengar.
Jag tror hon röstar på Centern, och nä hon förtjänar inte förakt!
Den värsta dödsynden är varken girighet eller högmod, de är bara de två som är enklast att attakera folk med övriga fem, som för övrigt också är värderade till dödssynder och genom den värderingen torde vara precis lika illa då straffskalan är densamma.
Tänk innan du skiter så kanske du slipper sitta utan toapapper!Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Bara konstaterar att din mormor kanske inte tillhör dom jag menar.
Men det är ju ganska enkelt att köra alla under 200 000:- mot dom som ligger
en tio potens över och sedan kolla hur mycket skatt dom betalar.
Det blir ingen bra statestik för dom "giriga" :-)Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
En annan detalj som påverkar är att olika kommuner har olika skattesatser, kommuner med högavlönade har ett bättre tryck i kassan helt enkelt och kan lägga kommunalskatten fem till sju procent lägre än grannkommunerna.Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Det där är då en sann lättlurad socialdemokrat! :-)
/MichaelSv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Det vågar du nog inte säga mig eller andra av mina vänner , öga mot öga !!!Sv: Det är häftigt att betala skatt :-)
Kanske skulle kunna ta och lära er gamlingar ett och annat om ert gullegullparti,
eller är ni för gamla för att lära om? =)
/Michael