Nu är den här, den sedan länge efterlängtade filmen som jag och några gjorde under Rörlig Bild på gymnasiet. Jag kommer tyvärr inte åt servern, den säger att den inte kan hitta servern... :/ Jo, den ligger på min hårddisk men jag orkar inte kolla på den, ögnade igenom 10 ske innan, den såg jättetråkig ut. > Jo, den ligger på min hårddisk men jag orkar inte kolla på den, ögnade igenom 10 ske innan, den såg jättetråkig ut. Om jag bara får ner filmen så kanske jag kan hosta den på min server... :) Fast det skulle inte skada om storleken gick ner en bit pga. diskutrymmet på servern... :/ > Fast det skulle inte skada om storleken gick ner en bit pga. diskutrymmet på servern... :/ Jag kan hosta den som sagt, men det skulle inte vara en nackdel om storleken minskades, tolka det så... :) Dvs. om jag får tag på filen så lägger jag upp den... :) Kollade på den, tyckte inte det var speciellt bra. Förstod inte vad det var tänkt att vara för typ av film. Har den en humoristisk underton? I så fall är det inte min typ av humor. Nå't, svårt att tolka, svårt att förklara... Är inte hundra på om jag gillar den, men, men... > Har den en humoristisk underton? >Det är inte världens lättaste att göra film, det insåg vi när vi gjorde den. >Ja, att Gud själv bryter mot budorden Det går knappt o höra va gud säger när han har ryggen mot kameran, sen blir det VÄLDIGT högt plötsligt. Niklas: >Vi försökte få Gud att prata högre, även att höja volymen, det verkar inte ha funkat. Tyvärr Jo, jag vet, men jag vet inte hurvida jag gillar den lilla handling som finns eller inte... Fast efter en del tänkande så har jag hittat ett annat sätt att se på den... :) Förresten, du kan ju länka filmen om du vill.. Jag har den upplagd... :) hostning... :) *host, host*Det Elfte Budordet
Kort: Torkel har dött och hamnar inför Gud.
Mer info och länkar finns på: www.ful.nu/deb.
Vill gärna höra era kommentarer om den sen :).Sv: Det Elfte Budordet
Sv: Det Elfte Budordet
Bah, ge den en chans! Man ska inte vara så negativ. Den är trots allt bara 3:04 minuter lång.
Onkelborg:
Jag vet inte varför men min kompis dator är inte på, och då finns inte filmen uppe. Ska försöka ta reda på det.Sv: Det Elfte Budordet
Sänks storleken blir kvalitén mycket mycket sämre, och jag tycker inte att det är så bra nu. Storleken kommer alltså inte sänks.
Men tack för erbjudandet.Sv: Det Elfte Budordet
Den "filosofiska" aspekten känns väldigt matt och själv känner jag inte att filmen på den fronten har något djupare budskap.
Filmningen var okej, men det känns tråkigt med "stela" kameror.Sv: Det Elfte Budordet
Ja, att Gud själv bryter mot budorden.
> Filmningen var okej, men det känns tråkigt med "stela" kameror.
Det är inte världens lättaste att göra film, det insåg vi när vi gjorde den.
Blir många omtagningar.Sv: Det Elfte Budordet
>Blir många omtagningar.
Jo, jag vet, har själv gjort några. Men det jag menade var bara att om kamerorna rör sig litegrann blir det ofta trevligare att se. Annars blir det så stelt.Sv: Det Elfte Budordet
Jag står nog inte bakom det till hundra procent, men, men... :)
Hur som haver, jag har iaf. filerna på servern nu... :)Sv: Det Elfte Budordet
Han talar otydligt oxå.
Håller me om kameraföringen, lite stel.
Annars va det ok:)
/BSv: Det Elfte Budordet
> Men det jag menade var bara att om kamerorna rör sig litegrann blir det ofta trevligare att se.
Jo, men vi tyckte det var så jobbigt att fixa med kameran, vi hade inte så mycket tid att filma plus att klassrummet vi spelade in i inte var det bästa. Vi ville inte visa att det faktiskt var ett klassrum.
Onkelborg:
> Jag står nog inte bakom det till hundra procent, men, men... :)
Vill inte "förstöra" för dom som inte har sett filmen men om du kollar när han stänger skrivbordslådan, där bryter han mot ett budord. När dörren slåss upp, ett till.
Berra:
> Det går knappt o höra va gud säger när han har ryggen mot kameran, sen blir det VÄLDIGT högt plötsligt.
Vi försökte få Gud att prata högre, även att höja volymen, det verkar inte ha funkat. Tyvärr.
För övrigt vill jag bara fråga om några av er tog filmen seriöst, det verkar så.
Den är inte gjord med mycket seriöst tänkade alls.Sv: Det Elfte Budordet
Hehe... Om man tar det ur sammanhanget blir det lite lustigt.. =)Sv: Det Elfte Budordet
Hittade en annan kul film i chatten alldeles nyss (credits åt fr): http://gren.troligt.com/TheAnnoyingThing.mpg