"- När vi 40-talister blir pensionärer så kommer vi att bli krävande. De nuvarande pensionärernas krav kommer att framstå som en västanfläkt, sade Göran Persson." "För övrigt hoppas jag att GP får Alzheimers och spärras in i en av sina egna vårdinstutioner utan den medicin som landstingen vägrar många redan idag." >För övrigt hoppas jag att GP får Alzheimers. > Gud bevara oss från denna kultur att det alltid skall vara någon annan som skall betala. Men ! Men ! Det är borgliga makthavare som styrt sina landsting till ruinens brant. >Jag betalar skatt, denna skatt är till för att staten ska kunna betala. Gissa vad saker och ting hade kostat om vi inte betalade skatt.. > Men ! Men ! Det är borgliga makthavare som styrt sina landsting till ruinens brant. Du vet lika väl som jag att man inte kan jämföra Usa med Sverige, i Usa är för det första inkomsterna högre då arbetsgivaravgifterna är lägre, skatterna är lägre visst men inte extremt mycket lägre. Ang Kommunal och Landsting ,politikerna där sossar och borgare är samma djä.. Titta, lite borgeliga idéer som faktiskt är förståndiga! <b>>Slutssats: Undvik att betala så långt det bara går. Skrev MK i Tv trådenPRO AND GP = FALSKT
Klart 40-talisterna som redan sugit musten ur landet under 70 och 80 talet ska få ha det bra när de går i pension. Jag kan lova att när nästa generation politiker tar över så kommer besparingarna vara hårdast på åldringarna som snott 50, 60 och 70-talisternas framtid redan under deras uppväxt. Mycket vill ha mer brukar man ju säga, men jag har vuxit upp enligt devisen den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket...
För er som garanterat opponerar er mot mina tankar kan jag bara säga att av det svenska kapitalet så finns den absolut största delen hos 40-talisterna, de kan bekosta sina egna krav.
För övrigt hoppas jag att GP får Alzheimers och spärras in i en av sina egna vårdinstutioner utan den medicin som landstingen vägrar många redan idag.
* EDIT, stavade rätt på ett ställe*Sv: PRO AND GP = FALSKT
Om nu GP får Alzheimers så kommer alla möjliga och omöjliga mediciner gå till "stackars" GP som har det så jobbigt...Sv: PRO AND GP = FALSKT
Pelle brukar ingripa mot vissa inslag.
Är det juste att önska sjukdomar på folk,nu får du väl för fae.. skärpa dig Trash
Eller är det så att du redan är drabbad av Alzheimers .
PoPsorken är ursäktad för han är för ung att begripa allvaret.
Det här påminner om de borgliga hatkampanjerna mot Palme.
Sådana inslag förtjänar bara förakt,GP har väl för faen inte skuld till att
borgarbrackorna styr sina landsting mot konkurs.Vem faen skall betala
när borgarna inte vill betala skatt,skall Vi börja lånekarusellen igen ?
>Slutssats: Undvik att betala så långt det bara går. Skrev MK i Tv tråden
Med sådana inställningar från borgarbrackor så blir det som det blir.
Noterade också att MK inte är bonusmedlem , några andra får betala som vanligt.
Gud bevara oss från denna kultur att det alltid skall vara någon annan som skall betala.
Jag brukar inte vara så len i truten,men Trash inslag här var ett lågvattenmärke.Sv: PRO AND GP = FALSKT
Jag betalar skatt, denna skatt är till för att staten ska kunna betala, om jag ändå ska betala själv så ska jag fan inte behöva betala någon skatt! Logik som borde vara enkel och tydlig att förstå även för en som är röd in i själen.
Jag önskar djupt och innerligt att varenda beslutsfattare får lida i det system de själva bestämt skall finnas, är det så konstigt? Först tar de av pensionärerna alla deras tillgångar och slutligen berövar de pensionärerna på deras värdighet medan massan betalar världens högsta skatter, att sen ha mage och gå ut och redan på förhand kräva ett bättre liv åt sig själv på ålderns höst är inget annat än svineri som inte förtjänar något annat än förakt!
Detta är för övrigt en åsikt från mitt politiskt obundna medvetande, det spelar ingen roll vem som hade varit så moraliskt inkorrekt som GP är i detta fall, han hade förtjänat detsamma imo.
> Jag brukar inte vara så len i truten,men Trash inslag här var ett lågvattenmärke.
Jag accepterar att du inte gillar mitt inlägg men jag förväntar mig att du kan förstå det efter att ha läst detta!Sv: PRO AND GP = FALSKT
Du kan aldrig skylla på GP för att han vurmar för kommuner och landstings självbestämmande.
Vi snackar om skatter.Vilka skatter finns väl inte en kommun i Sverige snart
som inte plockar ut 30 - 31 kr per 100:ing. Vem bestämmer detta !. Inte GP.
Vattenfall tex har all sin produktion i Norrland. Huvudkontoret ligger i Stockholm
Dom betalar ca 120 miljoner i skatt till Stockholm.Samma med en massa skogsbolag.
Samma med alla Statliga verk som har folk i Stockholm,dessa lever och handlar
driver Stockholms infrastruktur, gud vet hur mycket pengar det strömmar in
från Norrland Småland Dalarna Jämtland denna väg.
Klaga kan dom i "fjollträsket"
Stockholmarna gnäller som kärringar när dom sitter på toa och inte får behålla
det dom lämnar ifrån sig. Detta har GP ingen kontroll på !!!
Sanningen är att Socialdemokraterna har fått ta över ett djä.. konkursbo som drivits
av ansvarslösa borgare. Exakt samma läge som när hela Sverige var ett konkursbo
efter Er idol Bildt och den sanslösa Wible. 500 % ränta "Goda Tider Strålande Tider"
Fy Faen !Sv: PRO AND GP = FALSKT
Skrev Trash
Jag betalar skatt.Vem faen gör inte det, "pucko" uttalande.
Du kan inte skilja på sak och dig som person,disskusionen handla väl för faen inte om
Pontus Wång
Skall Vi ta lite statskunskap, hur mycket betalar du i statligskatt ?
Själv är jag pensionär och tjänar ca 250 000 om året. Av detta är det en bråkdel
jag betalar till GP:s kassa,det mesta går till konkursboet Landsting och kommun.
Min sambo jobbar inom skolköket. Hon betalar all sin skatt till borgarnas konkursbo
eftersom statlig skattegräns går en bit över hennes årsinkomst.GP tar inte en krona
från henne , hur mycket tar han från Dig ???Sv: PRO AND GP = FALSKT
Barnfamiljer hade haft fruktansvärt svårt att ta hand om sina barns skolgång, eller fritidsaktiviteter för den delen.
Jämför med tex USA där skatten är mycket lägre än i Sverige, där är inte skollunchen gratis, och vill du gå på en skola med svensk standard, ja då har du en terminsavgivft på 30-40 000 USD. _Det_ skulle inte jag ha råd med, även om jag inte betalade skatt. Hekk, jag kulle inte klara 10 000 USD / termin i 9 år (eller 12 som de har i USA) Sv: PRO AND GP = FALSKT
Är det? Det västmanländska landstinget har dominerats av vänstern och sossarna sedan det instiftades, mig veterligen har det aldrig varit borgeligt landstingsstyre här.
> Du kan aldrig skylla på GP för att han vurmar för kommuner och landstings självbestämmande.
Varför? Det är socialdemokraterna som haft makten i nio av tio mandatperioder, är det inte då deras fel att det ser ut som det gör? Om de varit genuint intresserade av att se till att vården skulle fungera så har de om några haft möjligheten att lösa det!
> Vi snackar om skatter.Vilka skatter finns väl inte en kommun i Sverige snart
> som inte plockar ut 30 - 31 kr per 100:ing. Vem bestämmer detta !. Inte GP.
Det är sant men hur många kommuner kan du hitta som inte är dominerade av socialdemokratin och dess rödgröna röra? För övrigt räcker inte 30-31kr, 33.27 betalade jag förra året.
> Vattenfall tex har all sin produktion i Norrland. Huvudkontoret ligger i Stockholm
> Dom betalar ca 120 miljoner i skatt till Stockholm.Samma med en massa skogsbolag.
> Samma med alla Statliga verk som har folk i Stockholm,dessa lever och handlar
> driver Stockholms infrastruktur, gud vet hur mycket pengar det strömmar in
> från Norrland Småland Dalarna Jämtland denna väg.
> Klaga kan dom i "fjollträsket"
> Stockholmarna gnäller som kärringar när dom sitter på toa och inte får behålla
> det dom lämnar ifrån sig. Detta har GP ingen kontroll på !!!
Jag förstår din poäng men fattar inte vad det har med mig som köpingsbo att göra då vi varken betalar utjämningsavgifter eller får några...
> Sanningen är att Socialdemokraterna har fått ta över ett djä.. konkursbo som drivits
> av ansvarslösa borgare. Exakt samma läge som när hela Sverige var ett konkursbo
> efter Er idol Bildt och den sanslösa Wible. 500 % ränta "Goda Tider Strålande Tider"
> Fy Faen !
Borgarnas regeringsperiod blev ett övertagande av ett sjunkande skepp, framdrivet av en idiotisk valutapolittik som läckte ute ca 50% av sveriges tillgångar i form av devalveringar. Att landet var i kris när borgarna tog över verkar ingen sosse ha lagt märke till, utan bara att krisen fördjupades när borgarna sanerade. Slutsaneringen sköttes iofs av S och det tar dom gärna äran för!
> Jag betalar skatt.Vem faen gör inte det, "pucko" uttalande.
> Du kan inte skilja på sak och dig som person, disskusionen handla väl för faen inte om Pontus Wång
För mig handlar diskussionen om att alla betalar skatt, skatt som man får liten till usel valuta för, personligen tror jag att jag kan skaffa bättre försäkringar på egen hand. Att sedan GP är ansvarig för modellen som kommuner och landsting har att operera bakom verkar ha undgått dig helt. Ett företag som kämpar för överlevnad sanerar i toppen först och borstar all skit neråt, det borde ske inom kommuner, landsting och stat med men vi får vänta på nästa val...
> Skall Vi ta lite statskunskap, hur mycket betalar du i statligskatt ?
> Själv är jag pensionär och tjänar ca 250 000 om året. Av detta är det en bråkdel
> jag betalar till GP:s kassa,det mesta går till konkursboet Landsting och kommun.
> Min sambo jobbar inom skolköket. Hon betalar all sin skatt till borgarnas konkursbo
> eftersom statlig skattegräns går en bit över hennes årsinkomst.GP tar inte en krona
> från henne , hur mycket tar han från Dig ???
Göran tar ca 20% av allt jag har kvar netto efter kommunalskatten och statsskatten, plus att han tar ca 60% av den vinst mina pengar generar ute i handeln, plus att han tar / får ca 50% av min bruttoinkomst från företaget jag jobbar på, plus att han tar i runda slängar 12% av det jag betalt i kommunalskatt genom arbetsgivaravgifter för kommunalanställda. Detta är samma för alla svenskar oavsett inkomst med undantag av statsskatten så han tar en betydligt störrre del än du vill påskina.Sv: PRO AND GP = FALSKT
Jag talar inte om att vi ska lägga ner skattepolitiken utan att det börjar bli dax för makthavarna att ta ett större ansvar för var pengarna hamnar och i vilken form. Landstinget i västmanaland lägger massor av pengar på kulturella arrangemang och byråkrati medan de samtidigt sanerar ut vårdpersonal och lägger ner avdelningar för att spara pengar, anser du att det är rätt av ett socialdemokratiskt / vänsterpartistiskt styre att göra så? Vidare så ahr ledamoterna i landstingets styrelse fått en löneförhöjning på i snitt 17000 kr per man / kvinna medan man avskedar personal, dessa 17000 hade med dagens lönesättning räddat minst ett arbete per två styrelseledamöter.
Jag blir så trött på att alla ska försvara den uppenbara idiotin!Sv: PRO AND GP = FALSKT
byke,som ingår heliga allianser kors och tvärs.Dom är helt enkelt inkompetenta
att driva ett företag som Kommun och Landsting är.
Det allra värsta är att dom inte kan ställas till svars för sina idiotiska beslut.
Sätt ditt proffsstyrelser som är ansvariga inför aktieägarna(folket) enl samma
principer som råder i näringslivet. Budgeten skall vara balanserad BASTA !
Kommunalskatten sätts lika i hela landet 30 % inte en krona mer.Sv: PRO AND GP = FALSKT
Däremot så tycker jag inte skatten ska vara lika, höj skatten marginellt på överbefolkade områden och sänk den för glest befolkade.
Ta för övrigt bort arbetsgivaravgifter för all form av kommunal. landstings eller statlig arbetskraft, hanteringen av dessa pengar är bara onödigt jobb.Sv: PRO AND GP = FALSKT
Med sådana inställningar från borgarbrackor så blir det som det blir.
Noterade också att MK inte är bonusmedlem , några andra får betala som vanligt.
Gud bevara oss från denna kultur att det alltid skall vara någon annan som skall betala.</b>
Sven, jag betalar skatt som alla andra, och som de flesta så anser även jag att
pengarna fördelas helt fel. Att då betala för två TV-kanaler som bara brukas
till Bolibompa och Debatt någon enstaka gång är du helt absurt.
Gud bevare oss för gamla griniga gubbar som önskar behålla ett system som
leder till nedrustning av skola, vård och omsorg...
/Michael