Tänkte bara höra om det finns nån som vill testa mitt program Alcoware. Förbaskat snyggt och effektivt installationsprogram. Som SvenPon, snyggt arbete med installationsprogrammet (eller det kanske var en snäll guide som gjorde det? ;) Man måste uppdatera databasen innan man kan söka. Ugh.... Tvärnit i installationen på min NT4 SP6 dator. Efter att jag tryckt på "nästa" på skärmen där man väljer installationsmapp så tvärdör den med en referens till 0x00000000 :-( Hmm... det ska fungera på NT4 också... Låter bra... =) Snygg installation. MEN samma fel här, inget hittades. På något sätt så måste du tala om att man ska uppdatera databasen innan man kan söka. Som jag skrev tidigare så måste man uppdatera databasen, men det kanske ska beskrivas redan i programmet? Det var det jag menade.... Får väl ladda ner det på nytt och testa! Nu har jag uppdaterat programmet igen. Div småsaker har lagts till och alla kända buggar ska vara fixade.Test av program
Installationen finns att ladda ner från roman.lnc.se/alcoware/alcoware_setup.exe
Tips, idéer och kommentarer om programmet mottages gärna! (Skicka ett iMail)
ThomasSv: Test av program
Sen fick jag inte mer att hända.Men det är väl inte klart ?dvs jag valde tex Röda Viner
förväntade mig att listan skulle fyllas upp,nu hände inget.Vem skall använda programmet ?
Vad skall det stå i TextBoxen ? mm mm. Det funkade direkt på min XP så där
får du godkänt.
Avinstallation Ok.Sv: Test av program
Programmet i sig verkar helt okej, med problemet att det inte hittade några varor när jag sökte.Sv: Test av program
Gå till Arkiv - Inställningar och välj dom butiker som du vill ha och dom varugrupper som är av intresse. Klicka OK.
Välj sedan menyn Databas - Uppdatera.
När alla 3 procentmätarna för alla butiker är klara så är databasen uppdaterad och man kan börja söka.
Sen får ni klara er själva =)
Säg vilka funktioner ni har hittat på och inte hittat på så jag vet vad jag ska göra tydligare.
Ett tips: läs alla tips som kommer upp i början!
/LCSv: Test av program
Nån annan med NT4 som kan testa?
Är det nån som har kommit på hur programmet fungerar då? Eller behöver jag förklara?
När jag valde uppdatera databasen så fick jag ett felmeddelande om att registreringskoden jag angivit inte är riktig?!
Eftersom jag är tvungen att registrera mig för att kunna söka så är jag tveksam till att "köpa" programmet, oftast vill man testköra det ett tag innan man lägger ner pengar på ett program.
Svensson som kanske inte är så haj på datorer kanske tror att inget hittades och slänger programmet istället.
//Anna-KarinSv: Test av program
Har ni några förslag på hur man gör det på bästa sätt? Kanske en "wizard" som kommer upp första gången, där man får välja butiker och varugrupper och som sen uppdaterar databasen?
Givetvis ska man inte behöva registrera sig för att testa programmet...
Jag uppdaterade programmet i natt men glömde att aktivera den nya koden, en miss av mig helt enkelt... (koden är aktiverad nu, så det är bara att tuta och köra)
Alkohol är bra! Därför borde detta programmet vara bra!Sv: Test av program
Thomas