Jag har spårat ur i denna fråga därför jag känner en stor sorg. >Kom du inte ur sängen imorse Sven? Melodikrysset 49! Ja Edvard Persson kan jag det mesta om.Uppfödd på bonnlandet i Skåne. Ja Edward Persson, trevlig och go (rund) snubbe som sjöng och medverkade i många filmer, Kalle på spången (glömmer aldrig den låten)Sv: LGP skrev till mig !
Thomas var den tredje av mina spanar/navigatör eleven som gick bort i
en onödig olycka. Jag vet att det smyger in sig slentrian i piloternas beteende.
Vi som sitter där bak är helt i händerna på deras skärpa.
Tyvärr blir min analys att åter igen så har den mänskliga faktorn spelat oss ett spratt.
Ber kraftigt om ursäkt om jag sårat någon. Men så djä.. är det.
Fö anser jag Nu! efter moget övervägande att Vår DC3: med besättning skall ligga
kvar där dom ligger.Havet är en av de värdigaste gravar som finns(se alternativ minneslund).
Respekterar klar vad deras anhöriga tycker Men ! betänk !
Vi behöver inte plocka upp och efteranalysera för det kommer bara att riva upp sår.
Jobbar man hela sitt liv på och över hav så är det naturligt att man kultiverar denna miljö.
Det var Ryssdjävlarna som sköt ner DC 3:an . Det var Ryssarna som var i Hårsfjärden
mfl ställe från 1960 - 1991. Dom ansåg oss som sitt intresseområde och sket så tunt
i vad andra tyckte om detta,med all rätt. Dom fick inte mothugg förrän Ubj 1981
när Svensson insåg att våra sk. budgetubåtar kanske fanns.
Det var fruktansvärt frustrerande att veta att Vi dagligen infiltrerades av ubåtar från Klepaida
som både smugglade knark för KGB och planerade baser för vedergällning i våra vatten.
I den miljön blev nu omkomne Thomas Lagerström och Michael Wärneman fostrade.
Dom var tillika proffsytbärgare och proffswinschoperatörer. Havet ger Havet tar.
Min saknad är stor för dom och dom kolleger dom jobbade med denna kväll !!!Sv: LGP skrev till mig !
Sorry kl 0715 var jag i Bollmorahallen i Tyresö och peppade min små söta
gymnastik "barnbarn" Lisa 7 och Linnea 9 i en tävling, kom hem 12:00, helt övertygad om att du
och "puman" mfl fixade det :-bSv: LGP skrev till mig !
Jorå, visst fixade vi det, men det var lite småklurigt.
Edvard Persson är inte riktigt min gebit, vet bara att alltid sa "Allt ljus på mig".
//Anna-KarinSv: LGP skrev till mig !
En av dom första filmer jag överhuvudtaget sett var "Söder om Landsvägen"
då var jag 5 år . Han hade ofta en liten vit foxterrier vid sin sida . Vad hete Den ???Sv: LGP skrev till mig !
Snaphanar
Greve Svensson.
"Jag är en gåsapåge från skåneeeee"