Min kompis har köpt en bluetooth-adpater till datorn, men vi lyckas inte överföra bilder från Vad använder du för program för att lägga över bilderna till telefonen? Nokia har ju ett program som jag såklart inte kommer ihåg vad det heter men som stödjer blåtand. fick med det på en cd med min 6610 och där kunde man klicka på en knapp för att kunnan använda blåtand istället för ir... Nokia PC Suite har jag laddat hem, men inte installerat, än. Installerade Nokia PC Suite och försökte få överföringarna att funka, men det ville Det beror på att nokia-telefoner kör program som är i sis-format. För att få dom till det krävs att man laddar hem den SDK som ligger på forum nokia och utvecklar för symbian OS. Ganska kämpigt och mycket jobb för lite funktion men väldigt läckert när man fått det att funka.Bluetooth-problem med Nokia 3650
datorn till hans mobil (Nokia 3650), dock kan han skicka bilder till mig, och andra bluetooth-mobiler.
Han kan även ta emot från andra bluetooth-mobiler. Vi har tittat runt bland inställningarna men inte
lyckats hitta något som vi tror kan vara rätt. När programmet startas står det TheUnforgiven OBEX File Transfer,
men när jag försöker gå in där så säger den "Fel vid ihopparningen med TheUnforgiven".
Den försöker upprätta någon form av FTP-anslutning, varför vet vi inte men det fungerar inte heller.
Info:
CSR USB Bluetooth Device
Tillverkare: Cambridge Silicon Radio
Firmvire-revision: Version 525
HCI-version: Bluetooth HCI 1.1
HCI-revision: 020D
LMP-version: Bluetooth LMP 1.1
LMP-underversion: 020DSv: Bluetooth-problem med Nokia 3650
har inte testat men om det itne var det programmet som du har använt kanske det kan vara värt ett försök... vill minnas att det heter typ nokia pc suite eller nått i den stilen...Sv: Bluetooth-problem med Nokia 3650
Jag använder väl egentligen inte något program förutom det
skumma som följde med. BTTray startas vid när Windows startas och
det använder jag.
Får installera Nokias program och testa.Sv: Bluetooth-problem med Nokia 3650
sig inte. Så vi irrade runt bland inställningarna för programmet man fick med, och
faktiskt så lyckades vi hitta rätt. Har nu överfört fler än 50 midi-filer och ett antal
bilder. Vi testade även med exe-filer och lite annat jox, men dom gick inte att köra :D.Sv: Bluetooth-problem med Nokia 3650