Tyckte GP var kanonbra igår inför EU nämnden. "Idag sa GP en bra sak till, ang Ohly. Tjäna pengar ! Jovisst Hultan Ang. Ohly så kan man ju bara konstatera att GP's maktbehov är stort då han valt att samarbeta med kommunister...EU: grundlagsmöte
Tänker på alliansresonemanget.
Vi kommer inte/aldrig ansluta oss till packter som styrs av NATO(North Atlantic Treaty Oraganisation)
Men Euoropa skall aldrig mer "stå som fittor inför Guds ansikte" som Holländarna
gjorde i Sebrenitcha,när det Serbiska mördarpacket fick härja vilt.
Tycker Sven
Idag sa GP en bra sak till, ang Ohly.
"Kan inte förstå hur en människa kan kalla sig för kommunist,dennna avart av idelogi." "Hear hear"
DSSv: EU: grundlagsmöte
"Kan inte förstå hur en människa kan kalla sig för kommunist,
dennna avart av idelogi." "Hear hear""
Lol, så ska dom tas...pinsamt för Sverige att det finns människor i Sveriges Riksdag som på fullt allvar kallar sig kommunister och som dessutom är samarbetsparti till Regeringen. Usch...
"Vi kommer inte/aldrig ansluta oss till packter som styrs av NATO(North Atlantic Treaty Oraganisation)"
Håller med till 100%, däremot är jag på väg att svänga i frågan om gemensamt försvar eller i alla fall skyddspakt inom EU mer och mer. Borde man inte kunna tjäna en hel del pengar på att ha ett gemensamt försvar? EU-länderna måste nog dock närma sig varandra lite mer i utrikespolitiken innan det är fullt möjligt. Helst skulle en del länder säga upp sitt medlemsskap i NATO också först...men det lär ju inte tillåtas från storebror i väst...Sv: EU: grundlagsmöte
Det är klar att Vi skall jobba tillsammans med försvarsteknik.
Ett av de bästa exempel på vår högteknologi är JAS.
När JAS:en störtade på Långholmen så fanns det en serbisk lustigkurre här
i Västerhaninge som innehavare av en restaurant(Fisken) döpte en drink till "Flameing JAS"
Jag gick genast in till honom och föreslog att han skulle göra en drink på
blodappelsin och vodka och döpa den till Sarajevo.
Sedan dess är jag portad på denna restaurant.
Jag bryr mig inte, tycker det är kul att "tracka" dom.
Idag får man veta att USA hotar Tjeckien att om dom inte köper F 16
framför JAS så kommer det hända saker.Mmm ! Vad tror Ni. Håll i Er.
Det är så djä.. illa att om USA fortsätter att välja sådana "pajaser" till presidenter
som den nuvarande Bush så är USA mycket illa ute. Landet går sönder inneifrån.
Som väl är så tror jag att det kommer en kraftig motreaktion nästa val.
Tycker fö att TV seriens Ms sjuka President är sympatisk ;-)Sv: EU: grundlagsmöte
För övrigt var gårdagens framträdande ett av de bättre han genomfört, till och med jag gillade hans syn på framtida försvarspakter.