varför lägger vissa upp en del program utan källkod. Jag kan ju bara prata om mig själv om det nu är det som finns i filarean som retar dig. Nej då det är inget jag retar mej på speciellt mycket men jag är så pass mycke nybörjarepå detta ämne att jag är intereserad av all källkod. >Och jag trodde att filarean var ett ställe där man skulle lägga upp filer inklusive källkod för att andra skulle kunna ta del av det. Jag lag upp där för att tipsa om mitt lilla program. Varför inte? >Finns inget angående filarean som säger att man måste dela med sig av källkoden. >Jag kan förstå att man inte vill visa källkoden alla gånger, har man suttit och knåpat Hade missat att det stod att man ska bifoga källkod. Anser ändock att program utan källkod i vissa fall fyller ett behov, men då kanske på en annan plats än "Filarean" Håller med SvenPon om det mesta. Det är i ytterst få fall någon annan kan tycka det är intressant med ett program som inte innehåller källkod. jag tycker det är ett lite löjligt problem , visst om det bara är skit som uploadas utan källkod är väll en sak , men säg att någon gjort en bra hexeditor eller add-in till visual studio eller något annat bra verktyg som folk kan ha nytta av , varför skulle det vara dåligt ?? Jag har tagit bort mitt program eftersom det inte följde med några källkoder. Okej, om du vill ha hjälp att förbättra ditt program så kan det ju naturligtvis vara bra att kunna visa det, men då är det väl bättre att göra det på en egen hemsida speciellt tillägnad programmet (åtminstone tills en sån sektion inte finns på på pellesoft) Jag håller med Roggan om att det faktiskt finns en hel massa intressanta smålösningar för utvecklare som inte handlar om källkod. Vem brukar inte skriva ett litet program då och då för att hjälpa till i utvecklingen. Jag har själv skrivit program för att planera min kodning. I mitt senaste projekt har jag delat upp programmet i många delar, och utvecklat ett litet hjälpsamt program som jag använder för att skicka meddel