Jag har "tipsat" om mitt program Alcoware tidigare och då frågade jag om synpunkter angående det. Som jag förstod då så var det för krångligt att komma igång så jag har nu lagt till en "guide" som kommer upp första gången och går igenom dom inställningar man måste göra. Hej hej Thomas! Hej, Hej hej (igen) Thomas! Buggen är fixad från och med build 42, som finns att ladda ner från hemsidan (dock bara som uppdatering än så länge). Alcoware
Min fråga är nu, är programmet tillräckligt lätt att förstå sig på nu?
Det finns att ladda ner från http://roman.lnc.se/alcoware/
ThomasSv: Alcoware
Måste säga att det var imponerande!
Enkelt, stilrent och trevligt. Strålande Ide dessutom :)
MEN! ett alternativ för automatisk uppdatering vore att föredra, den kan tanka den nya DB medans man använder det som vanligt, så kan det ploppa upp den ruta med fråga om man vill det eller inte. Ev. kan du hålla koll på om DB:arna uppdaterats på någon sida så slipper man tanka skiten för att se om det finns uppdateringar. Inte så kul om man sitter på 56k modem. Vore fint om man slapp att den öppnar kartan i befintligt webläsarfönster. Annars bra.
Sen en fråga: varför kommer det inte upp några produkter när man klickar sök och har valt butik, medans det rasar upp massor med produkter om man tar alla butiker?
om jag inte vet vad cidern heter så kan det underlätta massa (om man har fler än en butik villsäga).
Najs! // R-musSv: Alcoware
Det är alltid trevligt med konstruktiv kritik, tack! =)
>MEN! ett alternativ för automatisk uppdatering vore att föredra, den kan tanka den nya DB medans man använder det som vanligt, så kan det ploppa upp den ruta med fråga om man vill det eller inte.
Automatisk uppdatering ska jag lägga till, men du kom med en intressant idé om att den gör det i "bakgrunden". Det ska jag klura lite på.
>Ev. kan du hålla koll på om DB:arna uppdaterats på någon sida så slipper man tanka skiten för att se om det finns uppdateringar. Inte så kul om man sitter på 56k modem.
Andra gången (och efterföljande gånger) som du uppdaterar så går uppdateringen mycket snabbare eftersom den bara uppdaterar dom produkter som har ändrats (och eventuellt nya produkter). Dock måste ändå en förfrågan skickas till servern, så en viss tid tar det alltid. Nått annat smart för att förkorta tiden har jag inte kommit på, förutom att man kan välja vilka varugrupper man vill ha.
>varför kommer det inte upp några produkter när man klickar sök och har valt butik, medans det rasar upp massor med produkter om man tar alla butiker?
En mycket bra fråga. Sökningen ska fungera som vanligt om man har valt en specifik butik, givetvis med den skillnaden att den bara tar med produkterna som finns i butiken. Ska undersöka saken. Vilka butiker är det du har valt när det felet uppstår?
ThomasSv: Alcoware
västerås butiken vasagatan, fast det är inte viktigt tror jag. "Felet" blir när har en tom sökruta och klickar sök.
Att det går snabbare med databasen efter första gången var ju bra, skriv med det nånstans så folk inte blir sura att dom skaffat ett bandbreds-ätand-program.
Kram på dig USpirit ;) // R-musSv: Alcoware
Thomas