Hej! Själv är jag SIF-medlem men facket är inte det viktiga, se till att vara medlem i a-kassan! Jusek (för jurister, civilekonomer, systemvetare, personalvetare, samhällsvetare) kanske? Beror väl på din utbildning, vilket företag du ska jobba på, och din politiska inställning. Det är en nedrans djungel det där... Råkade hamna i Metall när jag jobbade en sommar och började fundera på om det verkligen var bra. Jag har inte rätt till ersättning från a-kassan då jag inte har arbetat tillräckligt, men måste ändå betala in för att få ersättning om jag skulle råka få ett jobb i 6 månader.Fackförening?
Någon som har ett förslag på vilken fackförening man bör vara medlem i om man har tänkt att vara verksam i Data/IT branschen, mer specifikt webbprogrammering/webbdesign?
MvhSv: Fackförening?
Sv: Fackförening?
Men som sagt a-kassan är nog det viktigaste.Sv: Fackförening?
Är du civilingenjör (eller håller på att bli) är Civilingenjörsförbundet naturligtvis ett bra val.
Är du, säg - extremvänster - så är SAC kanske ett intressant val?
Själv var jag med i SIF tills för några månader sen (eftersom jag glömde betala), men tänker förmodligen gå över till Civilingenjörsförbundet. (Jag studerar till civilingenjör).Sv: Fackförening?
Tänkte mest på om det fanns något bättre/lämpligare alternativ...Sv: Fackförening?
Är du arbetslös så får du inte byta fack.
Jag försökte förut att få byta till SIF, men jag var då tvungen att jobba inom något av deras omåden för att få gå med där.
Så jag är med i industrifacket än så länge.
//Anna-Karin