Tror inte ett dugg på hans version, minns honom som Försvarsminister. Sven, Trots att jag ligger närmare den andra änden av den politiska skalan mot Björk, och i övrigt inte har mycket till övers för honom, tror jag mer på honom än på polisen. Hehe, så har det här spridits utanför Uppsala. och jag drack bara fria cider... Polisen i Uppsala verkar tycka det är roligt att trakassera folk. Till Hultan Oavsett vem som gjort fel så är det som så att poliserna faktiskt inte alkoholtestade Anders B. och på så vis kan styrka om huruvida han var berusad eller inte. Detta betyder att om det hade varit en fyllekörning och A.B. hade varit dretfull så hade domstolen inte kunnat döma honom utan ett giltigt alkoholtest, alltså kan poliserna inte ha mycket att stå på när de för sin egna talan i en eventuell rättegång. Visst de har sina egna vittnesmål men man ska ha i åtanke att dessa vittnesmål rimligtvis inte kan väga speciellt tungt när de konfronteras med t.ex. det vittnesmål Sven citerar då detta vittne med stor sannolikhet inte vittnar för egen vinnings skull och därmed är trovärdigt som vittne. Du får mig aldrig att tro att ett Polisbefäl omgiven av massor av neutrala vittne Min gissning är att båda parterna överdriver sin version, jag tror ingen ger en korrekt bild av det hela. Men när någon, som du i detta fall Sven, tar ställning för ena parten, speciellt när den är grundad på den ena partens politiska åsikter, så känner jag mig tvingad att tjafsa emot till förmån för andra parten :-) En sak som jag läste i gårdagens eller dagens UNT är att polisen i Uppsala var lite sura över att Björck inte hade tagit upp saken med dem utan att pratat via TV och tidningar.Anders Björk !!!
En djä fjant som satte Sverige i skuld på stridsvagnar som Vi egentligen inte
behövde, gav överhuvudtaget ett intryck av en pojke som ville leka med krigsleksaker.
Hans övriga meriter och uttalande kan man bäst dra ett barmhärtighetens tystnad över.
Vi hade en liknande moderat landshövding i Halland, Holmberg det var samma skola och kaliber.
På tal om landshövdingar Anna Lindh:s man har nu stora chanser att få ersättning av
staten för utlägg för kläder till barnen, inför begravningen. Serben har erkänt.Sv: Anders Björk !!!
Har du läst detta?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,415411,00.htmlSv: Anders Björk !!!
Sv: Anders Björk !!!
Tyckte det var lite roligt vad han sa till UNT,
(fritt citerat från minnet):
"Jag var inte berusad, jag var förkyld, det var både jag och min fru."
Visst, och jag hade bara druckit en alkoholfri cider på nyårsafton.Sv: Anders Björk !!!
på fredag, på fredag, på fredag... // R-musSv: Anders Björk !!!
Jag kan inte uttala mig om det här fallet för jag var inte med och såg vad som hände.
Däremot har jag själv mer än en gång blivit utsatt för poliser som inte har brytt sig ett dugg om att upprätthålla lag och orning utan bara har trakasserat och visat ett maktmissbruk.
Jag hoppas att denna skara poliser är liten och att jag bara har haft otur att stöta på dessa rötägg. Måste säga att förtroendet för polisen sjunker då man får uppleva detta.
/JensSv: Anders Björk !!!
Vad tror du detta vittne har för trovärdighet ?
"De var verbalt aggressiva mot Anders Björck. Mot mig var de fysiskt aggressiva.
De höll på att knuffa omkring en del invandrarungdomar och då passade de på att
knuffa omkull mig också. Jag frågade vad polismännen hette, men de vägrade svara."Sv: Anders Björk !!!
Sjukt?
Egentligen inte, fru Justitsia ska vara blind vilket innebär att inget vittnesmål ska vara mer eller mindre trovärdigt än något annat oavsett källan.Sv: Anders Björk !!!
skulle skriva en sådan PM om han inte hade torrt på fötterna.
Ang berusning så finns det "Tal , åtbörder , alkoholdoft" att gå på.
En erfaren polis som står med näsan uppe i ansiktet på Björk kan avgöra detta.
Därför tror jag 100 % på polisens version.
Hörde Björk i P1 just nu, han var han len i truten och verkade vilja släta över det hela.Sv: Anders Björk !!!
Poliserna var dom enda som var skitfulla och odrägliga. Det vet jag med säkerhet. ;-)Sv: Anders Björk !!!
Mina polisupplevelser i Uppsala är i majoriteten positiva, allt beror på hur man uppför sig. Visst finns det rötägg som är tjuriga trots att man inte gör något men alla är inte så.