Kan ingen uppdatera nyhetslänkarna nån gång? Den där förbannade musarmsartikeln på Pellesofts förstasida har stirrat på mig i en månad nu. Som en av de mindre aktiva nyhetsredaktörerna så tar jag åt mig av synpynkterna. Jag ska se om det kan gå att skrapa fram nån nyhet. Utan att vara otrevlig men vad använder ni egentligen musen till? Tips för att ytterligare undvika att använda musen: Eller i svensk version:Musarm...
Har haft mina musarmsproblem i 5-6 år och det är rätt jävla lätt för en läkare att säga att smärtorna är övergående...övergående my ass...om jag byter jobb kanske. Har nästan 400 000kr i studieskulder så jag byter inte jobb så där bara...
Jag är 33 år nu, vilket innebär ungefär 32 år till innan pension...med denna armen frågar jag mig? Knappast...men eftersom läkaren anser att det är övergående så kanske han/hon har en ny arm åt mig...*suck*
Vill bara tillägga att jag är egen företagare och betalar min egen sjukfrånvaro...är inte med i någon a-kassa/fack heller...när jag inte kan jobba så betalar jag för det själv.
Gah!!!
"Arbetsskador relaterade till datormöss är inget stort problem. Musarm, till exempel, är en övergående åkomma, enligt världens största undersökning av problemet.
Risken för långvariga skador relaterade till arbete vid en dator, är kraftigt överdriven. De flesta skador som orsakas av arbete med en datormus är övergående, skriver Nettavisen. "Sv: Musarm...
Det är väl det vanliga problemet, de som ska besluta har oftast ingen eller liten kunskap om de problem deras beslut innebär.
Om det vore så enkelt att bara sluta använda musen eller datorn, men det är det ju inte, allra helst om man har datorn som sitt arbetsredskap.
Jag får ju ofta höra att jag ska ta de jobb som jag erbjuds,(som om det skulle inträffa) men ett stort problem som jag har är mina sjukdomar och skador, jag kan inte ta alla jobb, även om jag skulle vilja.
Med facit i handen så skulle jag ha accepterat förtidspension när jag erbjöds det förut.
//Anna-KarinSv: Musarm...
Men sen är det ju faktiskt så att om man känner att man vill vara med och skriva nyheter så är det bara att anmäla sig i redaktörsklubben ;-)
Vad beträffar musarm så har jag fått en bra självbehandlingsmetod av min sjukgymnast som faktiskt fungerade mycket bra på mig. Sv: Musarm...
Jag använder min så sparsamt som möjligt och skriver sällan mjukvara som tillåter / uppmuntrar användning av musen. I stort sett använder jag musen till följande:
Maximera fönster
Klicka på länkar
Nå program i systrayen
I enstaka fall när jag designar formulär
I photoshop
Och det var väl i stort sett allt...
Ett bra tips är att skaffa en pinne att ha framför tangentborder, många med musproblem brukar ha en sådan just för att det funkar, ett annat tips är att ni med problem skaffar en trackball, det finns också en jättesmidig trådlös lösning från Logitech,,,Sv: Musarm...
Maximera fönster: Alt Mellanslag X
Återställ fönster: Alt Mellanslag R
Minimera fönster: Alt Mellanslag NSv: Musarm...
Maximera fönster: Alt Mellanslag X
Återställ fönster: Alt Mellanslag Å
Minimera fönster: Alt Mellanslag M